تداوم جنایت شکنجه در اردوگاه عوفر توسط صهیونیست ها

هیأت امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطین اعلام کردند سطح جنایات شکنجه در اردوگاه «عوفر» کمتر از مواردی نیست که در بازداشتگاه «سدیه تیمان» مشاهده شده است.
کد خبر: ۱۴۶۹۷۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، هیأت امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند با استناد بر شهادت اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی و شهادت‌های آزادشدگان، مقامات رژیم اشغالگر به استفاده از روند شکنجه و تحقیر سیستماتیک علیه زندانیان غزه و نیز ارتکاب جنایت‌های هدفمند خود ادامه می‌دهند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، در این بیانیه همچنین آمده است آنچه در اردوگاه «عوفر» در حق بازداشتیان فلسطینی رخ می‌دهد دستکمی از اتفاقات رخ داده در بازداشتگاه «سدیه تیمان» ندارد و سطح شکنجه‌ها کمتر از آن نیست؛ بازداشتگاهی که شدیدترین جنایات شکنجه علیه اسرای فلسطینی در آن رخ داد و یکی از چندین اردوگاه و زندانی است که در آن بازداشت‌شدگان با جنایات سیستماتیک روبه‌رو هستند که سطح آن از آغاز جنگ نسل‌کشی بی‌سابقه بوده است.

طبق این بیانیه، بازدیدهای اخیر و شهادت یکی از بازداشت‌شدگان نشان می‌دهد که جنایات شکنجه سیستماتیک علیه آنها ادامه دارد و جنایت شکنجه علیه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌ها و اردوگاه‌های رژیم اشغالگر متوقف نمی‌شود.

در همین راستا، یکی از بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر جزئیاتی را درخصوص روند بازداشتش در دوم ماه مارس ۲۰۲۴ فاش کرد؛ وی در این باره گفت در یک ایست بازرسی در شهر «حمد» نیروهای ارتش اشغالگر لباس‌هایش را از تنش درآورده و پس از بستن دست‌ها و چشمانش به یک کامیون منتقل شد.

به گفته این بازداشتی فلسطینی، او و تمامی بازداشت‌شدگانی که همراهش بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، سپس به میدان «زینکو» منتقل شدند و اشغالگران آنها را به مدت یکصد روز به همراه ده‌ها نفر بازداشت کردند.

پیشتر هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی به شرایط وحشتناکی که اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحمل می‌کنند، پرداخت. این گزارش پس از آن تهیه شد که وکیل این مرکز توانست با تعدادی از زندانیان در زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ملاقات کند. این مرکز از تخلیه یک بخش کامل از این زندان و انتقال اسرا به زندان‌های دیگر خبر داد.

اسرای فلسطینی به وکلا گفتند که چندین بار مورد ضرب و جرح و آزار و اذیت شدید قرار گرفته‌اند. برخی از آن‌ها حتی در زمان ملاقات با وکلایشان در معرض ضرب و جرح قرار گرفتند. آن‌ها به کاهش قابل توجه وزن اسرا در نتیجه سیاست گرسنگی رژیم اشغالگر اشاره کردند.

پیشتر نیز گزارش‌های زیادی از اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد؛ از جمله این گزارش‌ها، تجاوز جنسی سربازان به یک اسیر در زندان سدیه تیمان بود.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازان رژیم اشغالگر به یک اسیر فلسطینی در زندان «سدیه تیمان» در صحرای نقب که به «گوانتاناموی اسرائیل» معروف است، تجاوز می‌کنند.

فیلم منتشرشده توسط رسانه صهیونیستی نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی به یک اسیر فلسطینی تجاوز جنسی می‌کنند که در نتیجه، او با جراحات، شکستگی دنده‌ها و پارگی در روده‌ها به بیمارستان منتقل شده است.

این صحنه‌ها موج عظیمی از محکومیت را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت.

از زمان آغاز جنگ علیه غزه ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه سدیه تیمان را به بازداشتگاه فلسطینی‌هایی تبدیل کرده که از نوار غزه آورده می‌شوند و آنها را در شرایط غیرانسانی و با دست‌ها، پاها و چشمان بسته حبس می‌کند.

تل‌آویو مدعی است که فلسطینی‌ها برای بازجویی و تصمیم‌گیری درخصوص انتقالشان به زندان و یا آزادی‌شان در این پایگاه بازداشت هستند اما مشخص شد تمامی آنهایی که از این پایگاه آزاد شدند، تحت شکنجه شدید قرار گرفته‌اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها