ناصر ابو شریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

دشمن‌ شکی در انتقام مقاومت نداشته باشد

نشست قاهره بدون حضور حماس در حال برگزاری است. مقامات آمریکایی در یک نمایش کاملا دروغین و وارونه درصدد هستند خود را حامی آتش‌ بس دائمی در جنگ غزه نشان دهند. همچنین واشنگتن از طریق بازیگران واسطه از جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت خواسته‌اند تا از انتقام خون شهید اسماعیل هنیه صرف‌نظر کنند.
نشست قاهره بدون حضور حماس در حال برگزاری است. مقامات آمریکایی در یک نمایش کاملا دروغین و وارونه درصدد هستند خود را حامی آتش‌ بس دائمی در جنگ غزه نشان دهند. همچنین واشنگتن از طریق بازیگران واسطه از جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت خواسته‌اند تا از انتقام خون شهید اسماعیل هنیه صرف‌نظر کنند.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۸۲
با این حال گروه‌های مقاومت تاکیددارندکه نه‌تنها ازعزم خود مبنی بر انتقام شهید هنیه کوتاه نخواهند آمد، بلکه برای دروغ‌پردازی‌های کاخ سفید در قبال مذاکرات آتش‌بس نیزاصالتی قائل نیستند.مواضع اعلام شده از سوی سران مقاومت (به‌خصوص طی روزهای اخیر) نشان‌دهنده همین حقیقت است. دراین خصوص گفت‌و‌گویی با دکتر ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

طی روزهای اخیر، پیام‌های مکرری از سوی واسطه‌های منطقه‌ای و غربی با هدف جلوگیری از انتقام مقاومت در‌خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فؤاد شکر مخابره شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
قطعا دشمن نسبت به انتقام جبهه مقاومت درخصوص ترور شهید هنیه و شهید فواد شکر وحشت‌زده است و تاکتیک‌ها و روش‌های گوناگونی را جهت جلوگیری از وقوع این انتقام به کار می‌بندد. بنابراین، پیام‌ها و رفتارهایی که طی روزهای اخیر از سوی آمریکا و متحدانش شاهد آن هستیم، ناظر بر وحشت آنها از انتقام مقاومت است. اما این انتقام قطعی است و هیچ اقدام، پیام یا رفتاری نمی‌تواند مانع از وقوع آن شود؛ دشمن شکی در انتقام مقاومت نداشته باشد. جمهوری اسلامی ایران قطعا انتقام خون شهید هنیه را از رژیم صهیونیستی خواهد گرفت، چنانچه اطمینان دارم حزب‌ا... لبنان نیز بابت شهادت فواد شکر از دشمن صهیونیستی انتقام می‌گیرد. ما از یک موضوع و پاسخ قطعی و محکم سخن می‌گوییم. نقشه راه صهیونیست‌ها در این خصوص مشخص است. آنها در‌صدد هستند منطقه را به جنگی فراگیر بکشانند، اما جبهه مقاومت در عین این‌که در تله طراحی شده از سوی دشمن نمی‌افتد، پاسخ سختی به جنایات تل‌آویو خواهد داد. 

انتخاب یحیی السنوار به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس و جانشین شهید اسماعیل هنیه، چه پیامی را به دوستان و دشمنان مقاومت مخابره می‌کند؟
پس از ترور شهید هنیه، تاکید کردیم که فقدان این شهید بزرگوار تغییری در ریل‌گذاری‌ها و راهبردهای مقاومت ایجاد نمی‌کند. مقاومت، شهدای زیادی را در مسیر مبارزه با دشمن صهیونیستی و آزادی قدس شریف تقدیم کرده و هیچ‌یک از این موارد به توقف حرکت مقاومت منجر نشده است. افراد شاخص زیادی در مقاومت اسلامی وجود دارد که با اقتدار راه این شهید مجاهد را ادامه خواهند داد. انتخاب یحیی السنوار نیز این موضوع را به وضوح اثبات می‌کند. جبهه مقاومت دارای فرماندهانی است که بر تحرکات و اهداف دشمن صهیونیستی و حامیان آن اشراف دارند، به‌خوبی آنها را مورد تحلیل قرار می‌دهند و در برابر آن اقدام می‌کنند. این شاخصه جبهه مقاومت بوده که دشمن نیز نسبت به آن اذعان کرده است. 

در جریان مذاکرات قاهره، مقامات آمریکایی مدعی تلاش برای ایجاد آتش‌ بس دائم در نوار غزه شده‌اند. جوبایدن نیز در سخنرانی اخیر خود مدعی شده که زمان وقوع آتش‌بس در نوار غزه فرا رسیده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
تاکید می‌کنم که آمریکا اساسا اراده‌ای برای کنترل رژیم اشغالگر قدس و جنایات آن در جنگ غزه ندارد. ما آمریکا را شریک جرم جنایات رژیم صهیونیستی می‌دانیم نه یک بازیگر صلح‌طلب در نشست قاهره! پرونده جنایات آمریکا در جنگ غزه اگر از رژیم صهیونیستی سنگین‌تر نباشد، سبک‌تر نیست. در هر جرم و جنایتی که صهیونیست‌ها در جنگ غزه و منطقه مرتکب شده و خواهند شد، رد پای آمریکا و شراکت آن خودنمایی می‌کند.پس نباید اسیر آدرس‌های انحرافی آمریکا در‌خصوص مذاکرات قاهره شد. واشنگتن نه صلح‌طلب است ونه اراده‌ای برای آتش‌بس دارد.تکلیف جبهه مقاومت مشخص است.نبرد را تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهیم. به کمتر از آزادی تمامی اراضی فلسطین قانع نیستیم. نقطه نهایی جنگ غزه،شکست مطلق رژیم اشغالگر قدس، آزادی فلسطین و زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود. ما به این وعده الهی اعتقاد و ایمان داریم که به این هدف مقدس دست خواهیم یافت. پیشنهادات اغواگرایانه و دروغین دشمنان، لحظه‌ای ما را از مسیر مقاومت و هدف نهایی خود که آزادی قدس شریف است، منصرف و منحرف نخواهد کرد. در جریان جنگ غزه نیز عزم خود را در مواجهه با دشمن صهیونیستی و مقاومت در برابر آن به اثبات رساندیم. ترس و وحشت آمریکا و دیگر حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از انتقام مقاومت ریشه در قطعیت این انتقام و عزم مقاومت دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها