اهمیت پیام موشکی حزب‌ الله لبنان به رژیم صهیونیستی در میانه مذاکرات دوحه

رونمایی حزب‌ الله لبنان از موشک‌های نقطه‌زن خود تحت عنوان
رونمایی حزب‌ الله لبنان از موشک‌های نقطه‌زن خود تحت عنوان "عماد ۴" ثابت کرد که مقاومت لبنان قصد رساندن پیامی مهم به رژیم صهیونیستی را دارد.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، انتشار این تصاویر هم‌زمان با مذاکرات آتش‌ بس غزه همراه شده که اهرم فشار دیگری بر تل‌آویو به شمار می‌رود تا آن را به عقب‌نشینی از شروطی وادار کند که مانع از رسیدن به راه‌حل می‌شود و این مسئله گواه دیگری بر پیام اخیر حزب‌الله است.

اگرچه خروجی مذاکرات آتش بس در قطر امیدوار کننده نبود، مذاکره‌کنندگان نقاط مثبتی را مورد توجه قرار دادند که می‌توان در روز‌های آینده برای رسیدن به توافق به آن‌ها تکیه کرد. با این وجود، حماس هنوز به تعهد رژیم صهیونیستی بی‌اعتماد است و بر وقت‌کشی توسط تل‌آویو تاکید می‌کند. این مسئله انگیزه حزب‌الله را برای ارسال پیام خود تقویت کرده است. پیام حزب‌الله را می‌توان بدین شرح دانست:

- ما خواهان جنگ گسترده نیستیم، ولی در صورت وقوع برای آن آماده‌ایم، بطوری‌که می‌توانیم سراسر «اسرائیل» را آماج موشک‌های خود قرار دهیم. این به مثابه پاسخ به تمامی تهدید‌ها و تنش‌هایی است که فرستادگان بین‌المللی به لبنان آوردند. همچنین به این معنا است که تغییر قواعد درگیری به سود رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

-سطح بالایی از محرمانه بودن درباره توانایی‌های موشکی حزب‌الله وجود دارد لذا هیچ شخصی از سطح توانایی‌ها یا مکان‌های زیرزمینی آن اطلاعی ندارد این مساله باعث شده زرادخانه موشکی این حزب که در داخل کوه‌هاست تسخیرناپذیر باشد.
-لذا هر نوع اتکا به یک حمله پیشدستانه با شکست مواجه خواهد شد؛ زیرا حزب دارای توانایی انجام حملات متوالی می‌باشد.

-در این میان تاسیسات شماره ۴ به این معناست که این یکی از تاسیسات مشابه است.

این در حالی است که پیام حزب‌الله به مذاکرات دوحه سهم بسزایی در جلوگیری از هر نوع حمله اسرائیلی به لبنان خواهد داشت و باعث می‌شود مذاکره کنندگان در قطر فرصت بیشتری برای گفتگو داشته باشند؛ لذا از امروز تا پایان هفته آینده، آمریکایی‌ها فشار خود را بر حکومت صهیونیستی افزایش خواهند داد و سطح بالایی از سری بودن درباره توانایی‌های موشکی حزب وجود دارد لذا هیچ شخصی از سطح توانایی‌ها یا مکان‌های زیرزمینی آن اطلاعی ندارد این مساله باعث شده زرادخانه موشکی حزب که در داخل کوههاست تسخیرناپذیر باشد؛ لذا هر نوع اتکا به یک حمله پیشدستانه با شکست مواجه خواهد شد، زیرا حزب دارای توانایی انجام حملات متوالی می‌باشد.

در این میان تاسیسات شماره ۴ به این معناست که این یکی از تاسیسات مشابه است.

این در حالی است که پیام حزب به مذاکرات دوحه سهم بسزایی در جلوگیری از هر نوع حمله اسرائیلی به لبنان خواهد داشت و باعث می‌شود مذاکره کنندگان در قطر فرصت بیشتری برای گفتگو داشته باشند؛ لذا از امروز تا پایان هفته آینده، آمریکایی‌ها فشار خود را بر حکومت صهیونیستی افزایش خواهند داد و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به تل‌آویو سفر خواهد کرد تا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش توافق کند، البته واضح است که نتانیاهو به دنبال وقت‌کشی تا تحقق اهداف نظامی اش در غزه است.

منبع: العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها