مقاومت لبنان با رونمایی از شهر موشکی زیرزمینی علاوه‌بر اینکه تمام محاسبات دشمن را به‌هم زد از جانب دیگر هراس فوق‌العاده‌ای بر رژیم‌صهیونیستی پدید آورد  

خوشه‌های انتقام

در آستانه انتقام محور مقاومت از رژیم جنایتکار صهیونیستی و همزمان با لشکرکشی آمریکا برای کمک به این رژیم، بخش رسانه‌ای حزب‌ا... ویدئویی منتشر کرد که در آن یکی از چند پایگاه موشکی زیرزمینی مقاومت به نمایش درآمده است.
در آستانه انتقام محور مقاومت از رژیم جنایتکار صهیونیستی و همزمان با لشکرکشی آمریکا برای کمک به این رژیم، بخش رسانه‌ای حزب‌ا... ویدئویی منتشر کرد که در آن یکی از چند پایگاه موشکی زیرزمینی مقاومت به نمایش درآمده است.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۱۹

انتشار این تصاویر در حالی صورت‌گرفت که برخی رسانه‌های صهیونیستی گزارش‌هایی از احتمال حمله پیش‌دستانه ارتش اسرائیل به تأسیسات حزب‌ا... منتشر کرده بودند اما تصاویر پایگاه زیرزمینی مخفی حزب‌ا... در دل کوهستان‌های لبنان تمام نقشه‌های اسرائیل را به‌هم‌ریخت. این ویدئو که تحت عنوان «کوهستان‌های ما گنجینه‌های ما هستند» منتشر شده، تاسیسات زیرزمینی را نشان می‌دهد که «عماد4» نام دارد و در آن رزمندگان مقاومت در حال فعالیت و حمل موشک‌های سنگین هستند.  نام شهید عماد مغنیه، فرمانده ارشد جنبش حزب‌ا... بر این پایگاه زیرزمینی نهاد شده است که در سال 2008 توسط رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسید. این تصاویر پس از آن منتشر شده است که سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان اعلام کرد به حمله هوایی اخیر رژیم‌صهیونیستی به بیروت پاسخ محکمی خواهد داد. رژیم‌صهیونیستی اخیرا با حمله هوایی به یک ساختمان در ضاحیه جنوبی بیروت فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد حزب‌ا... را به شهادت رساند.
دبیرکل حزب‌ا... طی دو سخنرانی خود تاکید کرد که پاسخ به این تجاوز حتمی خواهد بود.

 نقشه‌های صهیونیست‌ها نقش بر آب شد
انتشار تصاویر شهر موشکی زیرزمینی حزب‌ا... تمام محاسبات صهیونیست‌ها را به‌هم‌ریخت و به گزارش شبکه المیادین، حزب‌ا... با انتشار این تصاویر پیام «سری‌بودن بالای» ظرفیت‌ها و پایگاه‌های موشکی خود را به دشمن مخابره کرده است. این شبکه لبنانی نوشت این تأسیسات در عمق خاک لبنان قرار دارد و نه‌تنها دشمن از نظر اطلاعاتی توان جمع‌آوری اطلاعات از آن را ندارد،‌ بلکه این تأسیسات در برابر حملات نیز مستحکم است و دشمن نمی‌تواند ضربه‌ای پیش‌دستانه به آن وارد کند. المیادین اضافه کرد این پایگاه زیرزمینی عماد 4 نام دارد و عدد 4 بیانگر آن است که احتمالا این پایگاه تنها یکی از تأسیسات مخفی حزب‌ا... است. المیادین درعین‌حال با اشاره به سهولت تردد رزمندگان مقاومت در این پایگاه گفت: این تأسیسات در حد و اندازه یک شهر به نظر می‌رسد.

 جزئیات شهر موشکی
المیادین گزارش داد تصاویری که حزب‌ا... از تأسیسات زیرزمینی خود منتشر کرده، فقط بخش کوچکی از ظرفیت‌های موشکی مقاومت لبنان است. براساس این گزارش، این پایگاه زیرزمینی مجهز به ده‌ها موشک‌انداز مخصوص موشک‌های سنگین با کالیبرهای 220 و 303 است.

المیادین همچنین خبر داد این تأسیسات زیرزمینی مجهز به یک بیمارستان میدانی و وسایل حیاتی مورد نیاز برای رزمندگان مقاومت است که به مدت هشت تا یک سال کامل می‌تواند جوابگوی نیاز نیروها باشد.

المیادین درعین‌حال گفت این پایگاه زیرزمینی افزون‌بر موشک‌هایی با کالیبر 220 و 303، انواع دیگری از موشک‌های مهم را در خود جای داده است.
طبق این گزارش، این شهر موشکی از اتاق‌های بزرگی برای ذخیره‌سازی موشک و مسلح‌سازی سکوهای شلیک بعد از شلیک اول برخوردار است و چندین دریچه برای شلیک موشک از زوایای مختلف دارد.

المیادین در پایان اشاره کرد این پایگاه از سامانه‌های فنی یکپارچه‌ و ارتباطی در داخل و خارج نیز برخوردار است. در طول ۱۵سال گذشته رژیم‌صهیونیستی بارها ادعا کرده بود که می‌خواهد از انتقال سلاح و تجهیزات به حزب‌ا... جلوگیری کند، اما اکنون در ویدئوی منتشرشده، شهر موشکی دیده می‌شود که در آن موشک‌هایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر وجود دارند و بسیاری از لانچرهای آن ساخت یگان مهندسی رزمی حزب‌ا... است. فرماندهی مقاومت در لبنان با انتشار این ویدئو به سران رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد آنچه از حزب‌ا... و توانمندی‌های نظامی آن می‌دانند در برابر آنچه که نمی‌دانند نسبت قطره در برابر دریاست و این مسأله‌ای است که بارها از سوی سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان مورد تاکید قرار گرفته است.

 پایگاه‌های مرکزی اسرائیل؛ فاقد هرگونه سپر حفاظتی

در همین حال و در بحبوحه احتمال حملات سهمگین ایران و حزب‌ا... به رژیم‌صهیونیستی، رادیو ارتش این رژیم، نسبت به توان پایین پایگاه‌های نظامی اسرائیل هشدار داده است. رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده است که پایگاه نیروهای اسرائیلی در مرکز سرزمین‌های اشغالی، فاقد هرگونه سپر حفاظتی در مقابل حملات موشک‌های بالستیک است. این رادیو اذعان کرده است که پایگاه بزرگ اسرائیل در مرکز سرزمین‌های اشغالی با وجود گذشت ماه‌ها از شروع جنگ غزه، همچنان از هیچ سپر دفاعی در مقابل موشک‌های بالستیک برخوردار نیست. این پایگاه برای عملیات نیروهای اشغالگر در طول جنگ غزه و درگیری‌های مداوم در جبهه‌های شمالی ایجاد شده بود و درحال‌حاضر صدها سرباز و فرمانده نظامی در آن مستقر شده‌اند. توان دفاعی پایگاه مرکزی اسرائیل تا آن اندازه پایین است که نیروهای اسرائیلی حاضر در این پایگاه مجبورند هنگام حملات، روی زمین دراز بکشند یا برای کاهش اثرات موشک به ساختمان‌ها پناه ببرند.  پیش ‌از این، فرماندهان این پایگاه در ماه آوریل (فروردین‌ماه) از بیم حملات ایران، خواستار دریافت زیرساخت‌های حفاظتی شده بودند؛ اما همچنان این امکانات به دست‌شان نرسیده است. به اذعان رادیو ارتش اسرائیل، علاوه بر پایگاه مرکزی اسرائیل، سربازان پایگاه‌های مجاور نیز از نبود امکانات حفاظتی شکایت داشته‌اند. پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در حالی فاقد سپرهای دفاعی مناسب برای مقابله با موشک‌های بالستیک هستند که ایران، حزب‌ا... لبنان و یمن، هر سه، تصریح کرده‌اند که اسرائیل پاسخ جنایت‌های خود در ترور شهید هنیه و شهید فؤاد شکر را دریافت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود محور مقاومت در آینده، حملات گسترده‌ای را از چندین منطقه به رژیم‌صهیونیستی وارد کند. ایران در فروردین‌ماه سال‌جاری با حمله پهپادی و موشکی خود به زیرساخت‌های نظامی اسرائیل، بار دیگر توان نظامی خود را به رخ رژیم‌صهیونیستی کشید.  از سوی دیگر، حزب‌ا... لبنان نیز بارها با پرتاب موشک به سرزمین‌های اشغالی، «آهنین بودن» سپر دفاعی اسرائیل را به سخره گرفته و عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها