جام جم آنلاین در گفتگو با سخنگوی هیات رئیسه مجلس بررسی کرد

آخرین وضعیت گزینه‌های پیشنهادی | احتمال ادامه یافتن جلسات بررسی تا چهارشنبه | همه چیز در صحن علنی مشخص می‌شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه کدام گزینه‌های پیشنهادی از سوی رئیس جمهور رای لازم را به دست خواهند آورد؟ گفت: این مساله هنوز قابل پیش بینی نیست، زیرا ممکن است گزینه‌ای تا این لحظه مورد اقبال نمایندگان بوده باشد. اما صحبت‌های مطرح شده در صحن علنی مجلس مسیر را به نحو دیگری رقم بزند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه کدام گزینه‌های پیشنهادی از سوی رئیس جمهور رای لازم را به دست خواهند آورد؟ گفت: این مساله هنوز قابل پیش بینی نیست، زیرا ممکن است گزینه‌ای تا این لحظه مورد اقبال نمایندگان بوده باشد. اما صحبت‌های مطرح شده در صحن علنی مجلس مسیر را به نحو دیگری رقم بزند.
کد خبر: ۱۴۶۹۰۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی گزینه‌های پیشنهادی از سوی رئیس جمهور عنوان کرد: از فردا (شنبه) ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح در مجلس شورای اسلامی برنامه ثبت نام موافقان و مخالفان کلیات و تک تک وزرا آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب از ساعت هشت صبح فردا نیز آقای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور محترم به سخنرانی می‌پردازد و کلیات را درباره اعضای پیشنهادی کابینه بیان می‌کند.

به گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادمه نیز پنج نفر از موافق و مخالف کلیات نیز به ایراد نظرات‌شان می‌پردازند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عنوان کرد: پس از بیان نظرات موافقان و مخالفان کلیات به برنامه، تجربه و سابقه تک تک وزرای پیشنهادی پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مهم براساس حروف الفبا انجام می‌شود، ادامه داد: به این ترتیب دو موافق و دو مخالف به بیان سخنان خود می‌پردازند و وزیر پیشنهادی نیز نیم ساعت در این خصوص سخن خواهد گفت و به این شکل این رویکرد تا پایان جلسات رسیدگی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه پایان جلسات رسیدگی به گزینه‌های پیشنهادی از سوی رئیس جمهور تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: بستگی به شرایط دارد و این احتمال هست که بررسی‌ها تا سه‌شنبه شب یا چهارشنبه زمان ببرد.

 حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره اینکه اگر گزینه‌ای رای لازم را به دست نیاورد، رئیس جمهور تا چه زمانی فرصت دارد که گزینه دیگری را به مجلس معرفی کند؟ توضیح داد: چنانچه یکی از گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور میزان رای لازم را کسب نکرد، ایشان برای سه ماه می‌تواند از سرپرست استفاده کرده و گزینه بعدی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما برجسته‌ترین نقطه قوت و ضعف وزرای پیشنهادی چه بوده است؟ عنوان کرد: برای پاسخ‌ به این پرسش باید صبر کرد، زیرا سخنان آقای رئیس جمهور، موافقان و مخالفان در مجلس روی این مساله تاثیر گذار خواهد بود. در واقع نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس استدلال، منطق و بیان برنامه‌ها از سوی گزینه‌ها تصمیم گیری می‌کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه بیشترین اقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کدام گزینه بوده است؟ نیز بیان کرد: این مساله نیز هنوز قابل پیش بینی نیست، زیرا ممکن است گزینه‌ای تا این لحظه مورد اقبال نمایندگان بوده باشد. اما صحبت‌های مطرح شده در صحن علنی مجلس مسیر را به نحو دیگری رقم بزند. به همین دلیل باید تا پایان جلسات رسیدگی صبر کرد. 

حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره اینکه احتمال رای اعتماد به گزینه‌هایی که در کمیسیون‌های تخصصی پذیرفته شده‌اند چقدر است؟ نیز یادآور شد: همه چیز در صحن علنی مجلس مشخص خواهد شد، زیرا ممکن است گزینه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی رای آورده باشد. اما در صحن علنی مجلس نتواند رای لازم را به دست بیاورد یا برعکس. در واقع چنین اتفاقاتی در مجلس شورای اسلامی سابقه داشته است. به همین دلیل باید منتظر رای نمایندگان در صحن علنی مجلس بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها