شهردار کمالشهر:

وجود مشاغل مزاحم در کمالشهر مشکلات متعددی را برای مردم پدید آورده است

شهردار کمالشهر ضمن اینکه از حضور مشاغل مزاحم در این شهر گلایه کرد گفت:طبق مصوبه شورای برنامه ریزی قرار بر این بود که مشاغل مزاحم و آزاردهنده‌ای که در کمالشهر خصوصا ورودی این شهر وجود دارند به شهرک بهارستان منتقل شوند که تا به امروز این اتفاق میسر نشده است.
شهردار کمالشهر ضمن اینکه از حضور مشاغل مزاحم در این شهر گلایه کرد گفت:طبق مصوبه شورای برنامه ریزی قرار بر این بود که مشاغل مزاحم و آزاردهنده‌ای که در کمالشهر خصوصا ورودی این شهر وجود دارند به شهرک بهارستان منتقل شوند که تا به امروز این اتفاق میسر نشده است.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۹۳

به گزارش خبرنگار جام جم البرز، محمد اسدی در نشست با اصحاب رسانه گفت:شهرداری به عنوان یک دستگاه اجرایی بر اساس قانون تکالیفی دارد که تمام سعی اعضای شورای شهر و شهرداری اینگونه بوده است که بتوانیم در زمینه خدمت رسانی خادم مردم باشیم و بنده در ۱۰ ماه گذشته که به عنوان شهردار انتخاب شدم با توجه به دغدغه‌ای که مدیریت شهری داشت تلاش کردیم که در موضوعات گوناگون مانند مباحث اجرایی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در شهرداری برای شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ بودجه‌ای که محقق شد حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بود و در شش ماهه دوم که بنده به عنوان شهردار مسئولیت داشتم بودجه ۴۲۰ میلیارد تومان محقق شد و توانستیم در مجموع به رقم ۶۹۰ میلیارد تومان برسیم که در بودجه این سال ۴۵۰ میلیارد تومان مصوب شده بود، اما به لطف خداوند و کمک مدیریت شهری ۲۴۰ میلیارد علاوه بر این رقم بدست آمد.
شهردار کمالشهر افزود:در سال ۱۴۰۳ پیش بینی بودجه بر روی ۹۲۰ میلیارد تومان مصوب شورای شهر شده و هم اکنون کار‌ها در حال انجام است. وقتی بودجه به این مقدار می‌رسد به این معنا است که شبانه روزی فعالیت‌ها در حال سپری شدن می‌باشد که جای بسیار امیدواری برای رفع دغدغه‌های مردم دارد.
اسدی در رابطه با فعالیت‌های عمرانی در کمالشهر توضیح داد:اقدامات عمرانی نسبت به سال گذشته ۸ برابر افزایش پیدا کرده و هم اکنون شاهد این هستیم که کمالشهر مانند کارگاه عمرانی است و بسیاری از معابر مهم و خیابان‌های این شهر آسفالت آن انجام شده و یا مسئله زیرسازی در حال انجام است.
وی افزود:ما در موضوع آسفالت حدود ۷۰ هزار تن برای سال ۱۴۰۳ قرارد بستیم و تا به امروز از این میزان ۲۵ هزار تن مصرف شده و باقی مانده آن در معابری مهم شهر مانند بلوار شهید بهشتی، شهید عجمیان و پیام در دستور کار است تا مورد استفاده قرار بگیرد.
شهردار کمالشهر در ادامه اظهار داشت:بیمارستانی در کمالشهر در حال ساخت است که قرار بود باحضور شهید جمهور افتتاح شود، اما ما از این توفیق محروم شدیم، ولی در حال حاضر معابری که به بیمارستان متصل می‌شود کاملا عملیات خاک برداری و جدول گذاری صورت گرفته و بحث آسفالت آن هم هرچه زودتر به سرانجام خواهد رسید تا شهروندان مشکلی از این موضوع نداشته باشند.
اسدی یکی از اقدامات مهم شهرداری کمالشهر را اینگونه مطرح کرد:شهرداری از لحاظ سیستم اداری با شکل سنتی مواجه بود که در حال حاضر به صورت اتوماسیون فعالیت‌ها انجام می‌شود و بسیاری از کار‌های مردم با سهولت صورت می‌گیرد. در چند روز آینده سامانه ۱۳۷ را افتتاح خواهیم کرد تا مردم شریف کمالشهر از این طریق بتوانند پیشنهادات، درخواست، ایده‌ها و مشکلات خودشان را به صورت الکترونیکی مطرح کنند.
وی همچنین خبر داد:سامانه دریافت مطالبات و عوارض از مردم به صورت شناسه پرداخت از طریق همراه بانک و موبایل در قالب کمال شهرمن در ایام نزدیک افتتاح می‌شود تا مردم بدون مراجعه حضوری بتوانند پرداخت‌ها را انجام دهند و کمترین مراجعه را به شهرداری داشته باشند.
اسدی یکی از مشکلات مهم کمالشهر را حضور مشاغل مزاحم دانست و گفت:شهرک بهارستان تشکیل شده از سه فاز است که فاز یک و دو به مساحت ۱۷۳ هکتار با پروانه بهره برداری که در سال ۱۳۷۹ گرفته شده در حال انجام فعالیت است، اما متاسفانه در سال ۱۳۹۶ با وجود مخالفت شورای شهر وقت در شورای برنامه ریزی طرحی به عنوان توسعه شهرک بهارستان مطرح می‌شود که ۵۰ هکتار از حریم شهر کمالشهر به این شهرک اختصاص پیدا کند.
وی افزود:درخواست ما این بود که مشاغل مزاحم و آزاردهنده‌ای که در کمالشهر خصوصا ورودی این شهر وجود دارد به این ۵۰ هکتار منتقل شود، اما متاسفانه تا به امروز این امر محقق نشده است.
شهرداری کمالشهر در پایان تاکید کرد:ما امیدواریم با کمک استاندار محترم و سازمان بازرسی هرچه زودتر این مشکل رفع شود تا شهر کمالشهر از شکل صنعتی که به خود گرفته است خارج شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها