رییس‌جمهور آمریکا اعتراف کرد:

اولین واکنش بایدن به ماجرای حمله اوکراین به روسیه

بایدن، اعتراف کرد که در ماجرای حمله اوکراین به خاک روسیه به طور مستقیم و به صورت دائمی با این کشور در تماس است.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۰۰

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد از زمان حمله اوکراین به خاک روسیه با این کشور در ارتباط بوده و همچنان در رابطه با حمله مذکور با  زلنسکی در تماس است.

به گزارش راشاتودی، بایدن در اولین اظهاراتش در مورد تهاجم نیروهای کی‌یف به منطقه کورسک روسیه عنوان کرد، واشنگتن با کی‌یف در مورد حمله اخیر که برای روسیه مشکلاتی ایجاد کرده، در تماس است.

رئیس‌جمهور آمریکا به‌صراحت عنوان کرد: ما در تماس مستقیم و مداوم با اوکراین بوده‌ایم و این تمام چیزی است که قصد دارم بیان کنم.

وی بیان کرد: من به طور منظم با کارمندانم، طی شش یا هشت روز گذشته حدود هر چهار یا پنج ساعت در این رابطه صحبت کرده‌ام و می‌دانم این حمله یک مشکل جدی برای پوتین ایجاد کرده است.

صحبت‌های بایدن در شرایطی مطرح شد که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته عنوان کرد، اوکراین از حمایت کامل این اتحادیه برخوردار است.

 هم بروکسل و هم واشنگتن، پیشتر در مورد حمایت از اوکراین و عدم تغییر سیاست‌های‌شان در مورد این کشور در جریان جنگ با روسیه به رسانه‌ها پاسخ داده‌اند. 

جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز پیشتر به‌صراحت اعلام کرده بود که با همتایان اوکراینی خود در ارتباط بوده و در حال تلاش برای درک بهتر اقداماتی است که این کشور در جنگ با روسیه انجام می‌دهد. 

آمریکا به‌تازگی از اقدام خود برای حمایت از اوکراین در قالب ارائه بسته کمک‌های نظامی دیگری به ارزش ۱۲۵میلیون دلار به این کشور خبر داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها