مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار خبرداد:

افتتاح پُل امام رضا (ع) گلبهار تا شهریور ماه جاری

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: پل امام رضا (ع) در ورودی گلبهار به منظور خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم تا شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد که پیش نیاز اجرای خط مترو گلبهار است.
کد خبر: ۱۴۶۸۶۳۹

محمد علی محمدنیا حنایی با اشاره به اختصاص اعتبار ۳ و نیم همتی مترو گلبهار که با تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) عملیاتی شده است، گفت: احداث پل امام رضا (ع) نیز به همین منظورانجام شده و از پروژه‌های اولویت دار این شرکت می‌باشد. مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره‌مند خواهند شد. 

وی در خصوص عملیات اجرایی پل "امام رضا"، گفت: طبق زمان بندی قرار بر این بود تا این طرح طی ۶ ماه به اتمام برسد که با تلاش شبانه روزی هم اکنون در عرض چهار ماه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مترو یکی از اولویت‌های مهم شهرستان است 
حنایی با اشاره به اینکه زمان‌بندی بهره‌برداری قطاربرقی حدفاصل انتهای ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) تا مشهدمقدس حدود یک سال و نیم برآورد شده است، گفت: پروژه قطاربرقی مشهد گلبهارچناران در سال ۱۳۹۱ با هدف سهولت تردد سالم و ایمن شهروندان، همچنین حمل و نقل با رویکرد پدافند غیرعامل، کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و … در مرحله اجرا قرارگرفت. 
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: اجرای پروژه مترو با قرارداد ۱۶ هزار میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است که در فاز اول ۳۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد و تهاتر تامین اعتبار شده است. 

ظرفیت شهر گلبهار برای واگذاری زمین به منظور ساخت مسکن محدود است 
حنایی درمورد مسکن خبرنگاران با اشاره به تامین زمین توسط شرکت عمران اشاره کرد و گفت: این اراضی در قالب گروه ساخت و با قید قرعه در اختیار خبرنگاران قرارگرفته و درحال انعقاد قرارداد می‌باشد. وظیفه شرکت عمران تامین زمین و تامین تسهیلات بانکی در این خصوص است اما ساخت واحدها برعهده خود متقاضیان است.
وی با بیان اینکه در مورد طرح نهضت ملی مسکن مشکلاتی از قبیل تامین زمین و ترهین، وجود دارد، افزود:یکی از معضلات اصلی شهرگلبهار این است که ۶۰ درصد از زمین‌های گلبهار موقوفاتی است و طی برگزاری جلسات متعدد با بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است. 
وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان گلبهار از طرح نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار واحد مسکونی است که تاکنون ۱۸ هزار و ۸۵۰ واحد در چهار بخش "حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی" عملیاتی شده است، افزود: این طرح بیش از ۱۸ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

حنایی مشکل دیگر اجرای این طرح را تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اعلام و اظهار کرد: به طوری که هم اکنون بیش از ۲ ماه است که بانک‌ها تسهیلاتی در زمینه طرح نهضت ملی مسکن پرداخت نکرده‌اند.
حنایی اظهارکرد: قرعه کشی تخصیص ۱۴۰ قطعه زمین و ۸۰ آپارتمان به ۲۲۰ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت درمحل شرکت عمران گلبهار به انجام رسید. متقاضیان دارای سه فرزند تنهامکلف به پرداخت هزینه تمام شده واحد بعلاوه هزینه اماده سازی طی اقساط هشت ساله با۲ سال تنفس هستند ودرمورد زمین‌ها تنها هزینه اماده سازی رامی پردازند ومتقاضیان چهار فرزندی ازپرداخت هزینه اماده سازی نیز معافند. 
وی با اشاره به اینکه متقاضیان خرید زمین و ملک در گلبهار باید در سامانه اینترنتی ثبت نام کنند، گفت: باتوجه به موقعیت مکانی گلبهار و نزدیکی به مشهد، اگر فردی قصد خرید زمین و ملک در گلبهار دارد حتما از میز خدمت و مشاور رایگان شرکت به صورت حضوری و تلفنی استفاده کنند تا گرفتار سوداگری سودجویان نشوند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در مورد فعالیت‌های فرهنگی در خصوص ایجاد باغ کتاب و باغ راه در گلبهارگفت: تاکنون تصمیماتی در این خصوص اخذ شده وبرخی از مطالعات طرح‌ها انجام و در حال ادامه مراحل است ودر خصوص نصب المان در ورودی شهر با توجه به اهمیت گلبهارکه به عنوان شهرباب الرضا (ع) شناخته میشود نیز اقداماتی انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها