در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

 گرمای اوج تابستان تمام شد؟ | تغییرات دمای هوا در روز‌های پیش‌رو

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: به لحاظ اقلیمی و فصلی در کشورمان اوج فصل گرما تقریبا تمام شده است. اما از نظر هواشناسی احتمال دارد دوباره در بازه‌ای دو یا سه روزه با افزایش دمای هوا رو به رو شویم.
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: به لحاظ اقلیمی و فصلی در کشورمان اوج فصل گرما تقریبا تمام شده است. اما از نظر هواشناسی احتمال دارد دوباره در بازه‌ای دو یا سه روزه با افزایش دمای هوا رو به رو شویم.  
کد خبر: ۱۴۶۸۵۸۵

به گزارش جام جم جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره اینکه شرایط دمای هوا در روز‌های پیش‌رو چگونه خواهد بود؟ افزود: براساس اطلاعات نقشه‌های هواشناسی می‌توان گفت امروز (دوشنبه) در مناطقی از شمال غرب، غرب، حاشیه زاگرس و استان‌های البرز، تهران قدری کاهش دما را شاهد خواهیم بود. اما این کاهش دما خیلی محسوس نخواهد بود.

وی ادامه داد: امروز، اما در مناطق شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب کشور، اما افزایش دمای هوا را خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان در سایر مناطق کشور امروز تغییری در شرایط دمای هوا اتفاق نخواهد افتاد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره روز سه شنبه نیز یادآور شد: فردا شهروندان در نوار شمالی و جنوب شرق کشور کاهش دما را تجربه خواهند کرد. اما برای شرق و جنوب غرب کشور افزایش دمای هوا پیش‌بینی شده است و در روز سه شنبه در سایر مناطق کشور دمای هوا تغییری نخواهد داشت.

 وی عنوان کرد: روز چهارشنبه نیز شهروندان در شمال غرب و جنوب شرق کشور افزایش دمای هوا را تجربه خواهند کرد. اما در مناطقی مانند نوار شمالی، حاشیه رشته کوه البرز و شمال شرق کشور کاهش دمای هوا را شاهد خواهیم بود و در مناطق دیگر کشور تغییری در وضعیت دمای هوا اتفاق نخواهد افتاد.

‌ضیاییان درباره وضعیت دمای هوا در روز پنجشنبه پیش‌رو نیز توضیح داد: در این روز برای نیمه شمالی کشور کاهش دمای هوا و برای جنوب کشور مقداری افزایش دما پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره تغییرات دمای هوا در شهر تهران نیز به جام جم آنلاین گفت: در شهر تهران شهروندان امروز مقداری کاهش دمای هوا را تجربه خواهند کرد. اما پس از آن تا روز پنجشنبه تغییری در دمای هوا اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته وی دمای هوای شهر تهران در روز جمعه پیش‌رو نیز کاهش خواهد یافت.

‌ضیاییان درباره اینکه گفته می‌شود اوج گرمای تابستان را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم نیز توضیح داد: می‌توان گفت به لحاظ اقلیمی و فصلی در کشورمان اوج فصل گرما تقریبا تمام شده است. اما از لحاظ هواشناسی احتمال دارد دوباره در بازه‌ای دو یا سه روزه با افزایش دمای هوا رو به رو شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها