در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی؛

وزیر بهداشت بر ضرورت نظارت مستمر بر اجرای پروتکل‌ها تاکید کرد

از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور؛

محدودیت‌ های ترافیکی ایام اربعین در محورهای مواصلاتی اعلام شد

مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی را در سطح محور‌های مواصلاتی استان‌های منتهی به مرز‌های اربعینی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۵۲

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در سطح محور‌های مواصلاتی استان‌های منتهی به مرز‌های اربعینی را اعلام کرد.

در استان خوزستان تردد خودرو‌های کامیون و تریلر ازساعت هفت روز پنجشنبه (۲۵مرداد) تا ساعت هفت صبح چهارشنبه (هفتم شهریور) در مسیر اهواز - خرمشهر - شلمچه و برعکس ممنوع بوده و خودرو‌هایی که قصد حرکت به سمت خرمشهر را دارند، می‌توانند از مسیر اهواز - آبادان - شلمچه و برعکس تردد کنند.

بر اساس این گزارش، تردد خودرو‌های کامیون، تریلر و اتوبوس از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه (۲۵مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محور فرعی «الوان» (عبدالخان) ممنوع بوده و مسیر اهواز - سوسنگرد - بستان به عنوان محور جایگزین تعیین شده است.

این گزارش حاکی است در استان ایلام، تردد خودرو‌های تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه (۲۵مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محور‌های منتهی به دهلران - مهران، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام، ایلام - ملکشاهی - مهران و ایلام - مهران ممنوع اعلام شده است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، از ۲۵مرداد تا زمان پایان این طرح در روز هفتم شهریور ماه، اعمال محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای انواع وسایل نقلیه در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی مهران بر اساس شرایط ترافیکی و صلاحدید مأموران صورت گرفته و اطلاع‌رسانی لازم در این بازه انجام خواهد شد.

در استان لرستان نیز تردد خودرو‌های تریلر، کامیون و کامیونت (به‌استثنای خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت هفت صبح روز پنج‌شنبه (۲۵مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محور کوه دشت - پلدختر - اسلام‌آباد و برعکس ممنوع خواهد بود.

بر مبنای این گزارش تردد ناوگان مسافری اتوبوسی از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۵مرداد تا ساعت ۷روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور خرم‌آباد - کوه دشت - پلدختر و برعکس ممنوع بوده و مسیر آزادراه خرم‌آباد - پل زال به‌عنوان محور جایگزین تعیین شده است.

همچنین در استان کرمانشاه، از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۵مرداد تا ساعت ۷صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودرو‌های تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور اسلام‌آباد غرب به پلدختر ممنوع بوده و مسیر جایگزین تعیین شده به سمت ایلام، محور اسلام‌آباد - قلاجه و به سمت لرستان و اهواز نیز محور کرمانشاه - هرسین، نورآباد - لرستان خواهد بود.

گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور حکایت از آن دارد که از ساعت ۷صبح روز پنجشنبه ۲۵مرداد تا ساعت ۷صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور، تردد خودرو‌های تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور کمربندی سرپل ذهاب - قصرشیرین (ریخک) ممنوع بوده و مسیر جایگزین آن محور قدیم سرپل ذهاب - قصرشیرین (قره‌بلاغ) خواهد بود.

تردد خودرو‌های تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۵مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریوراز محور اسلام‌آباد - قصرشیرین ممنوع و مسیر اسلام‌آباد - قلاجه - گیلانغرب محور جایگزین خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور و بنا بر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳ از ساعت ۷صبح روز پنجشنبه ۲۵مرداد تا ساعت ۷صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور تردد خودرو‌های ترانزیت و کامیون‌های حامل بار‌های صادراتی و وارداتی در محور‌های منتهی به مرز‌های اربعین (مهران، شلمچه و پرویزخان) ممنوع اعلام شده است.

در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌های مرتبط با مراسم اربعین، محدودیت تردد برای خودرو‌های باری حامل مواد سوختی و فاسدشدنی نیز اعمال خواهد شد.

همچنین علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در محور‌های منتهی به مرز‌های مرتبط با طرح اربعین، محدودیت‌های روزانه و مقطعی برای انواع محور‌ها آن هم در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی در این محور‌ها اعمال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها