غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بندرعباس
همزمان با آغاز هفته دولت صورت گرفت:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بندرعباس

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان:

رشد ۶ درصدی تولیدات صنعتی و معدنی هرمزگان در چهار ماهه نخست سال

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان از رشد 6 درصدی تولیدات صنعتی و معدنی استان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.
رئیس سازمان صمت استان هرمزگان از رشد 6 درصدی تولیدات صنعتی و معدنی استان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۸۴۶۲

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس سازمان صمت استان هرمزگان از رشد 6 درصدی تولیدات صنعتی و معدنی استان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

خلیل قاسمی در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار و صنایع کوچک در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: تولیدات صنعتی و معدنی هرمزگان به ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار تُن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

قاسمی با اشاره به فعالیت‌های اکتشافی در حوزه معادن افزود: در پهنه بشاگرد در شمال استان و همچنین غرب بندرعباس، کارهای اکتشافی انجام شده است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌اند. در بشاگرد نیز رشد ۳۵ درصدی در فعالیت‌های اکتشافی مشاهده می‌شود.

وی در خصوص صادرات غیرنفتی استان عنوان کرد: هدف‌گذاری ما برای پایان سال جاری بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که تاکنون ۲۵ درصد از این هدف محقق شده است. با اضافه شدن تولیدات واحدهای جدید، امیدواریم از این رقم عبور کنیم.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان به برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: واحدهای جدیدی برای هفته دولت برنامه‌ریزی شده است که در زمان خود به تفکیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت صنایع کوچک در استان تصریح کرد: بیش از ۸۹۰ واحد صنعتی کوچک در هرمزگان فعالیت می‌کنند و شهرک‌های تخصصی پایین‌دستی نیز در حال شکل‌گیری هستند.

نمایندۀ وزیر صمت در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار صدور پروانه‌های صنایع کوچک پرداخت و گفت: تاکنون ۸۹۶ پروانه با سرمایه‌گذاری ۲۹,۹۸۴ میلیارد ریال صادر شده که منجر به اشتغالزایی برای ۹,۵۴۳ نفر شده است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳، ۲۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال ثبت‌شده ۲,۴۲۷ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۶,۵۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰,۳۲۱ میلیارد ریال صادر شده است.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان به رشد تولیدات در برخی صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: در چهار ماهه سال جاری، تولیدات آهن اسفنجی رشد ۱۱ درصدی، تولیدات آلومینیوم رشد ۸ درصدی، صنایع غذایی رشد ۳ درصدی، صنایع سلولزی رشد ۶۰ درصدی و صنایع شیمیایی رشد ۳۵ درصدی را شاهد هستیم.

قاسمی در ادامه گزارش خود به عملکرد بخش معادن استان اشاره کرد و از رشد قابل توجه در این حوزه خبر داد.

این مسئول بیان داشت: در چهار ماهه نخست امسال، سه فقره معدن احیاء شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد همچنین ۱۳ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تعداد صدور گواهینامه کشف نیز با رشد ۶۲ درصدی به ۱۳ فقره رسیده است. میزان سرمایه‌گذاری ناشی از صدور این گواهی‌ها ۱۸۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۶۸۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

قاسمی همچنین به رشد صدور پروانه بهره‌برداری معدنی اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه امسال ۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است. سرمایه‌گذاری ناشی از صدور این پروانه‌ها نیز با ۲۰۹ درصد رشد به ۲,۳۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: استان هرمزگان تاکنون موفق به کسب رتبه دوم در صدور مجوزهای تأسیس صنعتی در سال ۱۴۰۳ شده است، و این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها