بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ امروز افتتاح می‌شود

فروریختن رکوردها در هانگژو

تلخ و شیرین المپیک با ورزشیا

«ورزشیا»  با پخش آیتم‌های متنوع و جذاب ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح برای مخاطبان محیط آموزشی توأم با سرگرمی و شادی را برای قشرهای مختلف مردم، خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان و استعدادهای جوانی که به رشته‌های مختلف ورزشی علاقه‌مند هستند را در شبکه نسیم فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۸۳۴۱
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه رسانه
 
تلخ و شیرین المپیک با ورزشیا
 
دراین رابطه با پخش رویدادهای ورزشی جهانی، المپیک و آسیایی و نیز پخش رقابت‌های ورزشی تاریخی سعی دارد افتخارآفرینی ستارگان و نخبگان رشته‌های مختلف ورزشی ایران و جهان را که در سال‌های دور درسطح بین‌المللی درخشیدند، به نمایش بگذارد. از سویی تلاش می‌کند در گفت‌وگو با قهرمانان ورزشی ایران به تحلیل وبررسی اتفاقات تلخ و شیرین رویدادهای ورزشی جهان و ایران و نیز نمایش زیبایی‌ها و زشتی‌های رویدادهای ورزشی درسطح جهان و ایران بپردازد.درواقع در ورزشیا به پدیده‌های ورزشی از زاویه‌ای دیگر پرداخته می‌شود که شاید کمتر برنامه ورزشی از این زاویه به آن بپردازد و به‌نوعی می‌توان گفت که متفاوت‌تر و ویژه‌تر به اتفاقات ورزشی و رقابت‌های ورزشی در سطح جهان و ایران نگاه می‌کند.   
   
سرگرمی و نشاط با ورزشیا  
هدف نخست ورزشیا باتوجه به ماموریتی که برای‌ شبکه نسیم سیما تعریف شده، ایجاد سرگرمی ونشاط درجامعه است. مهدی شریفی، تهیه‌کننده برنامه با اشاره به این موضوع به جام‌جم گفت: ما به‌عنوان یک گروه برنامه‌ساز تلویزیونی تصمیم گرفتیم برنامه‌هایی را تحت عنوان ورزشیا تولید کنیم که در هر فصل بخش‌های مختلفی دارد وهدفش ایجاد سرگرمی و نشاط برای بینندگان تلویزیونی است؛ از رقابت‌های المپیک۲۰۲۰توکیوی ژاپن گرفته تا مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در سال۲۰۲۱، بازی‌های آسیایی هانگژو چین و در حال حاضر هم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و قبل‌تر هم رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴. این چهار تا پنج دوره افتخار داشتیم که ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان ورزشیا تولید کنیم. برنامه ورزشیا از فضاهای مختلفی بهره می‌برد. شریفی بیان کرد: بخش مهمی را در رابطه با مسابقات هانگژو چین تحت عنوان آیتم «قهرمان من» داشتیم که با قهرمانان ورزشی ایران گفت‌و‌گو کردیم. هنگام پخش رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ هم از پیشکسوتان فوتبال ایران دعوت کرده و در خصوص موضوعات مختلف فوتبال با آنها صحبت کردیم. در کنار این گفت‌وگو نیز خاطرات فوتبالی‌شان را مرور کردیم که برای بینندگان برنامه جذاب بود؛ به گونه‌ای که بازخوردهای خوبی از مخاطبان‌مان دریافت کردیم.
تلخ و شیرین المپیک با ورزشیا

   
قابی از رقابت‌های المپیک پاریس 
ویژه‌برنامه رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴برای بینندگان برنامه ورزشیا روی آنتن رفت.شریفی دراین‌باره بیان کرد:همان روزهایی که مسابقات یورو پخش می‌شد، همزمان پخش برنامه داشتیم. در فصل یورو، برنامه ورزشیا آیتم‌های متنوع و جذابی داشت.  از آیتم‌های تولیدی برای معرفی کشورهای مختلف گرفته تا گفت‌وگوباچهره‌های ورزشی وآیتم یک اتفاق که اتفاقات مهم وتلخ و شیرین رقابت‌های یورو در دوره‌های گذشته را بررسی می‌کرد. آیتم منتخب عکس که عکس‌های منتخب یورو را با یک فضای شاد توام با موسیقی برای مخاطب به تصویر کشید و نیزمعرفی ستاره‌های تاریخ فوتبال جهان و روایت زندگی ورزشی آنها که در فصل گذشته این برنامه روی آنتن شبکه نسیم رفت. درحال حاضر هم فصل جدید برنامه ورزشیا را داریم که مصادف شده با آغاز بازی‌های المپیک پاریس که برنامه را با ویژه برنامه‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه ادامه خواهیم داد .
   
متخصصان همراه
در گروه تولیدی‌مان از عوامل کاربلد بهره می‌بریم. این تهیه‌کننده توضیح داد: با مجریان و گوینده‌های مختلف که تخصص این کار را داشتند همکاری داشتیم و در همین رابطه در این دوره محمدرضا مهدوی، بازیکن تیم‌ملی و استقلال به عنوان مجری برنامه در بخش گفت‌وگو با مهمانان و پیشکسوتان ورزشی و قهرمانان ورزشی حضور داشت و با ما همکاری کرد. دو گوینده خوب هم بودند؛ فرزاد دین‌محمدی با نریشن بخش یک اتفاق و آیتم یک ستاره با گویندگی خاتم میرسعید.
   
دنیای خوش آب و رنگ ورزش
در چند سالی که برنامه ورزشیا روی آنتن شبکه نسیم رفته با بخش‌ها وآیتم‌های مختلف و جذاب همراه بوده است. شریفی در این مورد گفت: همیشه برای آیتم‌ها و بخش‌های مختلف برنامه سعی کردیم آنها را با پیشوند «یک» آغاز کنیم. مثل، یک اتفاق یک ستاره یک خاطره یک برش و همچنین منتخب عکس و گلچین اتفاقات که مربوط به اتفاقات ورزشی جهان و ایران است. وی افزود: از پنجشنبه ۱۱ مردادماه پخش ویژه برنامه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ورزشیا شروع شده که رقابت‌های المپیک فرانسه را بررسی می‌کند. برنامه با هدف سرگرمی و نشاط روی آنتن می‌رود و به همین دلیل آیتم‌های مختلف وجذابی را برای این فصل در نظر گرفتیم. پخش تصاویر منتخب ازپاریس وهمراه آن پخش آیتم‌های یک اتفاق یک ستاره ویک آیتم جدید هم اضافه کردیم و آن در خصوص اتفاقاتی است که الان در المپیک فرانسه در حال رخ دادن است. مثل اتفاق عجیبی که در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رخ داد و سعی می‌کنیم به آن بپردازیم و تحلیل کنیم. در همین راستا تلاش می‌کنیم با نگاهی طنز به اتفاقات رخ داده در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه هم بپردازیم که باتوجه به ماموریت شبکه نسیم که ایجاد نشاط و سرگرمی است یقینا بینندگان این برنامه این بخش طنز را خواهند پسندید و خوشحال خواهند شد. به نظرم این آیتم با صدای فرزاد شیرمحمدی حتما مورد قبول و رضایت مخاطبان ورزشیا قرار می‌گیرد. 
   
بانشاط و پرخاطره
شریفی گفت: خدا را شکر در این چندسالی که افتخار همکاری با برنامه ورزشیای‌ شبکه نسیم سیما را دارم خیلی بازخورد خوبی از مخاطبان این برنامه گرفتیم. به‌نحوی که خیلی‌ها فکرمی‌کنند که شبکه نسیم ذاتا یک شبکه با تولید محتواهای شاد و سرگرمی است و کمتر به موضوعات جدی دربرنامه‌ها به‌خصوص برنامه‌های ورزشی‌می‌پردازداماباید اذعان کنم که خیلی ازتماشاگران برنامه ورزشیا از‌جمله کارشناسان ورزشی واهالی ورزش هستند که ازطریق این برنامه رویدادهای مهم ورزشی جهان و ایران را دنبال کردند.آنها ازمحتوای برنامه خیلی رضایت داشتند واین امر برای مابسیار امیدوار‌کننده بودکه مردم فقط به‌دنبال برنامه‌های ورزشی در شبکه‌های تخصصی سه سیما و ورزش نیستند ودوست دارند که برنامه‌های ورزشی رادرشبکه نسیم هم تماشا کنند. البته نگاه ما در شبکه نسیم یک نگاه متفاوت به مقوله ورزش است. مردم این نگاه راپسندیدند ونکات مثبتی راهم من به‌عنوان تهیه‌کننده این برنامه از مخاطبان و مردم یاد گرفتم. برخی ازمخاطبان پیشنهادهایی هم برای رفع نواقص برنامه به ماگفتند که یکی ازآنها مربوط به مدت‌زمان پخش برنامه‌ ورزشیا بود.مثلا گله‌مند بودندکه مدت‌زمان پخش آن کم است‌که بنده‌هم موافق این‌نظر بینند‌ه‌های برنامه هستم‌چراکه اگر مدت‌زمان‌برنامه‌حدودیک‌ساعت‌می‌بود،می‌توانستیم‌مواردبیشتری‌ازرویدادهای ورزشی‌رابه تصویربکشیم‌ونکات‌بیشتری‌رابه مخاطبان‌مان منتقل کنیم. به‌خاطر پربودن کنداکتور شبکه نسیم سیما بیش ازاین زمان نمی‌توانیم درخدمت عزیزان بیننده برنامه ورزشیا باشیم.

تولید برنامه‌ای  برای لیگ برتر فوتبال ایران 
با توجه به اهمیت لیگ برتر فوتبال برای علاقه‌مندان به این ورزش از شریفی درباره ساخت ویژه‌برنامه برای این رویداد می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: در‌خصوص تولید ویژه‌برنامه‌ای برای لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشیا درحال حاضرصحبتی نشده است ولی حتما به‌عنوان یک گروه برنامه‌ساز ورزشی طرح و ایده دراین خصوص داریم. پیشنهادخوبی است ومی‌توانیم در مورد لیگ برتر فوتبال ایران اززاویه نگاه برنامه ورزشیا هم بپردازیم.به‌نظرم بیشتر ازبخش‌های رویدادهای ورزشی خارجی، اگر بخش لیگ برتر فوتبال در ورزشیا  گنجانده شود،خیلی زیادمورداستقبال مخاطبان وبیننده‌ها قرارمی‌گیرد.البته باید درهمین راستا گپ‌و‌گفت و مذاکره‌ای با مدیران شبکه نسیم داشته باشیم و نظر آنها را جویا شویم و امیدواریم که مورد موافقت قرارگیردو این اتفاق خوب در ورزشیا‌ بیفتد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها