تبریک رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پی کسب مدال طلای المپیکی آرین

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه کسب مدال طلای آرین سلیمی در رشته تکواندو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تبریک گفت.
کد خبر: ۱۴۶۸۳۳۰

جام جم آنلاین؛حجت‌الاسلام وحید احمدی در پیامی به مناسبت کسب مدال طلای آرین سلیمی آورده است: پیروزی غرورآفرین و تحسین برانگیز آرین سلیمی جوان با استعداد اهل کرمانشاه، موجب شور و شعف در بین آحاد مردم، جوانان کشور، مردم وفادار و انقلابی استان کرمانشاه و همچنین خانواده محترم این قهرمان شایسته شد.

در ادامه پیام تبریک رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه آمده است: بی گمان این جوان خوش آتیه که موفقیت فنی را توام با اخلاق و منش پهلوانی در میدان رقابت‌های تکواندو المپیک به نمایش گذاشت، سمبل جوانان با غیرت ایران در عرصه‌های پیشرفت است که در مسیر دست‌یابی به قله‌های بالندگی و افتخار در تلاش هستند.

احمدی در پایان پیامش آورده است؛ اینجانب توفیقات مضاعف تمامی ورزشکاران ملی پوش کشورمان به ویژه استان کرمانشاه در دیگر رشته‌های ورزشی در این عرصه جهانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 همچنین جاکیست آرین سلیمی پسر مبارز کرمانشاه با شکست حریف سرسخت انگلیسی در فینال وزن ۸۰ کیلوگرم رقابت های تکواندوی المپیک پاریس مدال طلا را برای هم استانی‌های کرد خود و ملت ایران به ارمغان آورد.

آرین سلیمی پس از کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی؛ دومین ورزشکار این استان است که موفق به بالاترین موفقیت ورزشی یعنی کسب طلای المپیک می‌شود.

آرین سلیمی تکواندوکار جوان کرمانشاهی ساعاتی پیش در فینال المپیک و برای کسب مدال طلا با کادن کانیگهام ملی‌پوش ۲۱ ساله اهل انگلیس که مدال طلای اروپا را در کارنامه دارد، رقابت کرد.

آرین اگرچه راند نخست را ۶ بر ۳ باخت و کارش بسیار سخت شد اما در راند دوم عملکرد تهاجمی فوق العاده داشت و ۹ بر یک پیروز شد تا کار به راند سوم برسد.

شیر بچه کرمانشاه در راند سوم حریف نامدارش را مقتدرانه شکست داد و مدال طلای المپیک را گردن آویز خود کرد.

تکواندوکار ۲۰ ساله کرمانشاه سال گذشته در ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو موفق به کسب مدال برنز و در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین نیز موفق به کسب مدال طلا و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان شده بود.

آرین با کسب طلای المپیک به استناد سهمیه قانونی ورزشکاران از انجام خدمت وظیفه سربازی معاف شد.

آرین پس از کسب مدال طلا گفت که چندین نقطه بدن بویژه انگشتان دستش صدمه دیده و پیش از رقابت فینال با کمک دارو دردهایش را آرام کرده و خود را برای این رقابت سنگین آماده کرد.

هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو نیز گفت آرین به قدری در رقابتهای المیپک صدمه دید که امشب از درد نخواهد توانست بخوابد اما با غیرت مثال زدنی تا آخرین لحظه مبارزه کرد و مزد زحماتش را گرفت.

بر پایه این گزارش تکواندوی ایران در بین رشته های المپیکی ورزشی کشورمان با عملکرد صد در صدی بالاترین موفقیت را کسب کرد چراکه هر چهار نماینده آن شامل ناهید کیانی، مبینا نعمت‌زاده، مهران برخورداری و آرین سلیمی موفق به کسب مدال شدند.

رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس که از چهارشنبه گذشته در کاخ گرند پله با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور دنیا در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها