توسعه صادرات غذایی و مقابله با کم آبی با پایداری زراعت کهن کنجد

یزد- رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان خاتم گفت: کنجد یکی از محصولات کشاورزی مهمی است که به منظور بهره وری از منابع آبی، در شهرستان خاتم تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۱۸۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمدرضا تاج آبادی با اشاره به اهمیت توسعه کشت گیاهان کم آبخواه اظهار داشت: کنجد به دلیل مقاومت به خشکی و گرما اهمیت بسیار زیادی در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه خشک بعنوان کشت تابستانه دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان خاتم با بیان اهمیت کنجد و فراورده های آن در بحث تغذیه انسان و دام و توسعه صادرات غذایی گفت:  یک هزارهکتار از اراضی شهرستان خاتم به کاشت محصول کم آبخواه کنجد اختصاص یافته است که با متوسط عملکرد هزار کیلوگرم از اوایل مهر آغاز و تا آبان برداشت می‌شود.

تاج آبادی افزود: کنجد کشت شده از ارقام محلی و دشتستان است و پیش بینی می شود؛ در سال زراعی جاری یک میلیون کیلوگرم کنجد این شهرستان به بازار عرضه شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت ارتقاء کیفیت و برندسازی این محصول بر رشد صادرات گفت: افزایش صادرات کنجد می‌تواند یک فرصت مناسب برای توسعه صادرات غذایی کشور و افزایش درآمد پایدار کشاورزان محسوب شود.

شهرستان خاتم در فاصله 240 كيلومتری جنوب يزد واقع شده و قطب مهم کشاورزی این استان می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها