جهرمی : وزارت کار بسیار از مشکلات کارخانجات را حل و فصل کرد

مهر: وزیر کار و امور اجتماعی صیانت از نیروی کار را منوط به صیانت از اشتغال دانست و گفت : این وزارتخانه با این رویکرد پیشگیرانه در دو سال گذشته، بسیاری از مشکلات کارخانجات را حل و فصل کرد.
کد خبر: ۱۴۶۸۱۲

سید محمد جهرمی درمراسم معرفی معاون پارلمانی واموربین الملل این وزارتخانه با قدردانی از همدلی نمایندگان مجلس یادآور شد : این روند موجب اهتمام مجدانه ومخلصانه نمایندگان مجلس به بررسی طرحهای پیشنهادی شده است . وی با تاکید بر اینکه در دوران تصدی استانداری نیز معتقد به جایگاه فرابخشی سازمان مدیریت ، سازمان امور استخدامی و وزارت کار بوده است گفت : با تلاش مدیران مجموعه ، جایگاه و موقعیت فرا بخشی وزارت کار به خوبی ارتقا یافته است . جهرمی افزود: با ارتقاء جایگاه وزارت کار، می توان به راحتی در جهت اصلاح قوانین وساختارها به نحو مطلوب وارد عمل شد . جهرمی با اشاره به نقش وزارت کار در سیاست گذاری بازار گفت: اگرچه 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط دستگاههای مختلف توزیع شده است اما وزارت کار درحوزه اشتغال به پیگیری وظایف فرابخشی خود ادامه می دهد . وزیر کار و اموراجتماعی به تلاش مدیران برای اصلاح نظام مدیریتی و صیانت از نیروی کار تاکیدکرد و گفت : در صورت اهتمام به این برنامه ها ، اهداف و برنامه های توسعه محقق خواهد شد . وی افزود: برای تعادل بخشیدن به بازار کار به ویژه اشتغال زنان و جوانان ، باید وزارت کار نظارت بر عملکرد دستگاههای مختلف را همچنان ادامه دهد . جهرمی صیانت ازنیروی کار را منوط به صیانت از اشتغال دانست وگفت : وزارت کار با این رویکرد پیشگیرانه در دو سال گذشته ، بسیاری از مشکلات کارخانجات را حل و فصل کرد به گونه ای که شاهد کاهش 11 درصدی دعاوی کارگری درسال 85 بودیم.
وزیر کار همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری ایثار ، شهادت ومقاومت ملت در 8 سال دفاع مقدس گفت : ایثار و شهادت طلبی و مقاومت مردم را باید به عنوان یک پرچم و تابلوی تمام نمای ملت همواره به خود و دشمنان یادآوری نمائید . وی افزود : پایداری انقلاب اسلامی با اطاعت مردم از ولایت فقیه و اسلام طلبی آنان است . جهرمی یادآور شد : بسیجیان در دوران دفاع مقدس عطر بندگی می دادند.
در ادامه علی مروی معاون سابق اموربین الملل وزارت کار نیز گفت : خوشبختانه همکاری ها و تعامل بسیار خوبی میان وزارت کارو نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و این تعامل سازنده نشات گرفته از مدیریت جناب آقای دکترجهرمی ونحوه تعامل وهمکاری های ایشان با مجلس شورای اسلامی است . وی افزود : وزارت کار هر آنچه در مجلس شورای اسلامی با عنوان قانون و یا طرح با کمک نمایندگان ارایه کرد مجلس محترم آن را دریغ نکرد و این امر با همدلی و همکاری وزارت کار ومجلس شورای اسلامی تحقق پیدا کرد . عبدالوهاب معاون جدید توسعه اشتغال وزارت کار نیز گفت: مسئله اشتغال یک امرمهم و فرابخشی است و همه در حل مسئله اشتغال می بایست با وزارت کار همکاری نمایند . وی ابراز امیدواری کرد : تعامل سایر دستگاهها با وزارت کار بیش از پیش گسترش پیدا کند.
دراین مراسم مجید ملکی تبار به عنوان معاون پارلمانی وامور بین الملل و حاجی عبدالوهاب به عنوان معاون توسعه اشتغال و محمدرضا سپهری به عنوان سرپرست مرکز نوسازی معرفی شدند.

کارگران واحدهای مشمول اصلاح
ساختار مقرری بیمه بیکاری میگیرند

کارگران واحدهای مشمول اصلاح ساختار اقتصادی که طرح آن به تایید شورای عالی کار رسیده باشند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.
گودرز کریمی مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار و اموراجتماعی با بیان این مطلب افزود : بیمه بیکاری یکی از ابزارهای حمایت های اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرری به بیمه شدگان که طبق مقررات این قانون بیکار می شوند ، مقرری بیمه بیکاری پرداخت نماید . وی افزود : بیمه شدگان با قرارداد دائم که قبل از بیکار شدن حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند و کارگران قرارداد موقت باپرداخت حداقل یکسال بیمه مشمول بیمه بیکاری می شوند.
کریمی افزود : بیمه شدگان در صورت بیکاری مکلف هستند ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری به واحدهای کار و اموراجتماعی مراجعه و آمادگی خود را برای اشتغال اعلام نمایند . وی یادآور شد : مراجعه بعد از یک ماه با عذر موجه به تشخیص مراجع حل اختلاف تا سه ماه امکان پذیر است . مدیرکل بیمه بیکاری درمورد مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری گفت : مدت زمان پرداخت بیمه برای مجردین حداکثر 36ماه وبرای متاهلین و متکلفین حداکثر 50ماه و براساس سابقه حق بیمه است . وی افزود : تا پایان خرداد سالجاری 158 هزار و 305 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری دریافت می کردند . کریمی از برنامه وزارت کار برای خارج شدن بیکاران غیر واقعی از مشمول دریافت مقرری خبر داد و گفت : اعطای تسهیلات اشتغال مجدد مقرری بگیران بهترین مکانیزم به منظور شناسایی مقرری بگیران است که اشتغال پنهان دارند واز پذیرش مشاغل پیشنهادی امتناع می ورزند . وی افزود : تسهیلات به کارفرمایان پرداخت می گردد وادارات کار مقرری بگیران را به واحدهای متقاضی تسهیلات معرفی مینمایند و در صورتی که مقرری بگیران از پذیرفتن مشاغل پیشنهادی امتناع ورزند دلیل بر اشتغال پنهان آنان بوده و از شمول مقرری بگیران خارج می شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها