پیام تبریک سرپرست وزارت امور خارجه خطاب به یحیی السنوار

باقری: انتخاب السنوار بیانگر امید، انسجام و اقتدار در حماس است

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به یحیی السنوار با تبریک انتخاب او به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس این انتخاب را در برهه حساس کنونی، دربرگیرنده امید، انسجام، اقتدار و پیروزی برای جنبش حماس، ملت فلسطین و محور مقاومت و همچنین بیانگر استیصال و ناکامی و شکست سیاست ترور، اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی آن دانست.
کد خبر: ۱۴۶۸۰۰۳

باقری: انتخاب السنوار بیانگر امید، انسجام و اقتدار در حماس است

به گزارش جام جم آنلاین، در متن پیام علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان خطاب به رئیس جدید دفتر سیاسی حماس آمده است: انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس به جانشینی شهید سرافراز و مجاهد خستگی ناپذیر جناب شیخ اسماعیل هنیه، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای جنابعالی سلامتی، موفقیت و اقتدار در مسیر تحقق اهداف و آرمان والای ملت فلسطین که در رأس آن محو اشغالگری و آزادی کامل فلسطین و قدس عزیز قرار دارد، مسالت دارم.

این انتخاب در برهه حساس کنونی، هم دربرگیرنده امید، انسجام، اقتدار و پیروزی برای جنبش حماس، ملت قهرمان فلسطین و محور مقاومت و همچنین بیانگر استیصال و ناکامی و شکست سیاست ترور، اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی آن است.
 
اکنون به برکت جهاد مؤمنانه و قهرمانانه مردم عزیز فلسطین به‌ویژه غزه مظلوم و مقتدر، فلسطین به آرمانی جهانی و مقاومت به گزینه راهبردی تبدیل شده است.
 
امید است در سایه رهبری جدید جنبش حماس، انسجام و وحدت مبارزان مقاومت و پایداری اسطوره‌ای ملت فلسطین، شاهد استمرار مسیر جهادی رهبران شهید این جنبش و کسب پیروزی‌های سیاسی و میدانی روزافزون تا تحقق پیروز نهایی در آزادسازی کل سرزمین تاریخی فلسطین از نهر تا بحر و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس باشیم.
 
جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه شنبه ـ ۱۶ مرداد ـ در بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شد.
باقری: انتخاب السنوار بیانگر امید، انسجام و اقتدار در حماس است
 
یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شده است. از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می‌شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند. رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده، اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.
 
السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار باره زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد. وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها