هشدار یک مسئول بهداشت غزه درباره بیماری پوستی جدید و ناشناخته

یک مسئول بهداشتی در نوار غزه درباره شیوع بیماری های پوستی خطرناک و ناشناخته در این منطقه به شدت هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از النشره، منابع بهداشتی در غزه درباره شیوع بیماری‌های پوستی جدید و ناشناخته در اردوگاه‌های آوارگان در غزه از جمله التهاب شدید پوستی که پوست و گوشت را از بین می‌برد به شدت هشدار داد.

«سامی حمید» مسئول مرکز بهداشتی «النخیل» شهر دیرالبلح در مرکز غزه اعلام کرد: اخیرا بیماری‌های جدید و ناشناخته در غزه مشاهده شده است و این به سبب اوضاع بهداشتی و زیست محیطی بحرانی است.
 
وی افزود: کادر پزشکی احتمال می‌دهد که علت بروز این بیماری‌های پوستی گزش حشراتی است که در اردوگاه‌های آوارگان وجود دارند.
 
سامی حمید بیان کرد: بیشتر اردوگاه‌ها در مرکز و جنوب غزه در مناطقی است که فاقد زیرساخت‌ها و خدمات اساسی است.
 
وی ادامه داد: انباشت زباله در خیابان‌ها و قرار داشتن آب آشامیدنی در نزدیکی چادر‌ها در اردوگاه ها، بستر خطرناکی برای شیوع این بیماری‌ها و تکثیر حشرات را موجب شده است. این شرایط همچنین بیماری‌های پوستی ناشناخته‌ای را رقم زده و اوضاع را بغرنج کرده است.
 
چند روز قبل دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه به شدت درباره شیوع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های پوستی در میان ساکنان غزه به علت اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود کالاهی اساسی و شوینده‌ها به این باریکه، هشدار داد.
 
این مرکز حقوق بشری تاکید کرد: ما در قبال تبعات وخیم تداوم بغرنج سازی اوضاع انسانی در غزه و ممانعت تل آویو از ورود تجهیزات بهداشتی، نظافت شخصی و مواد گندزدایی و دیگر لوازم مربوطه، به شدت نگران هستیم. این اقدام [رژیم]اسرائیل سبب شیوع بیماری‌های واگیردار، پوستی، هپاتیت و دیگر بیماری‌ها می‌شود.
 
دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه بیان کرد: تداوم اقدامات [رژیم]اسرائیل و محروم کردن ساکنان غزه از تجهیزات و وسایل نظافتی فاجعه بهداشتی رقم خواهد زد. محاصره غزه و بستن همه گذرگاه‌های منتهی به آن و ممانعت از امدادرسانی موجب بحرانی شده است که زندگی و سلامت ساکنان غزه را به شدت تهدید می‌کند.
 
در این بیانیه آمد: حدود ۶۸۰ هزار زن به علت کمبود وسایل بهداشتی در معرض خطر بیماری‌های زنان قرار دارند. صد‌ها هزار آواره در مراکز اسکان و چادر‌هایی به سر می‌برند که فاقد حداقل امکانات مورد نیاز زندگی و نظافت و بهداشتی است. در کنار آن خطرات انباشت زباله و از بین رفتن راه‌ها و بازار‌ها وجود دارد.
 
دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه بیان کرد: در مراکز اسکان آوارگان و میان آوارگان، صد‌ها هزار مورد ابتلا به بیماری‌های پوستی به ویژه اگزما روی دست‌های زنان ثبت شده است که از مواد شوینده غیراستاندارد برای شستن ظرف‌ها استفاده می‌کنند. امراض پوستی به ویژه میان زنان به شکل قابل ملاحظه‌ای رو به افزایش است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها