فرمانده کل سپاه:

شهادت ده‌ها خبرنگار در غزه نشان‌دهنده روح عظیم خبرنگاران است

فرمانده کل سپاه گفت: ده‌ها شهید خبرنگار در یکی از غریبانه‌ترین تقابلات بشری در غزه نشان دهنده روح عظیم خبرنگاران است.
فرمانده کل سپاه گفت: ده‌ها شهید خبرنگار در یکی از غریبانه‌ترین تقابلات بشری در غزه نشان دهنده روح عظیم خبرنگاران است.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آئین تجلیل از خبرنگاران که صبح امروز در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: خبرنگاران جمعی شریف و نگارنده تاریخ انقلاب اسلامی هستند که حضور در جمع شما موجب افتخار است.

وی با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه گفت: ما با حوادث گوناگونی روبرو هستیم که این حوادث رو به افزایش است؛ یک زمان قدرت‌ها تصمیم می‌گرفتند که حوادثی را بیافرینند اما امروز شرایط متفاوت شده است و ده‌ها شهید خبرنگار در یکی از غریبانه‌ترین تقابلات بشری نشان دهنده روح عظیم خبرنگاران است.

فرمانده کل سپاه گفت: انسان‌ها جهان را آنگونه می‌سازند که افکار و اندیشه‌ها شکل می‌گیرد، جهان جهان کلمه‌هاست و این قرن، قرن مرگ فاصله‌ها است و گاهی اخبار و اتفاقات بسیار دور دست زودتر از وقایع اطراف ما به دست ما می‌رسد.

میدان جنگ از موقعیت جغرافیایی خارج شده است

سرلشکر سلامی با بیان اینکه میدان جنگ از موقعیت جغرافیایی خارج شده است، گفت: تکنولوژی باعث شده از هر نقطه‌ای از جهان همزمان به حوادث وصل شویم و انسان موضوع اصلی نزاع است. آرا، افکار و عقاید اساس شکل‌دهی دنیای امروز بشریت است.

سرلشکر سلامی گفت: برای اینکه ذهن را بتوان پاک کرد، باید سناریوهای درست ایجاد کرد. بسیاری از اطلاعاتی که در جامعه منتشر می‌شود حقیقت ندارند و ساختگی هستند، ارزش‌ها در جامعه نیز به همین شکل است. در یک جامعه اخلاق، پاک دامنی و ایثار ارزش است و در جوامع دیگر ارزش‌ها متفاوت است. ساخت ذهن مهمترین عنصر یک جامعه است.

تخریب ارزش‌های یک جامعه خطرناک‌ترین تهدید برای یک جامعه است

فرمانده کل سپاه تخریب ارزش‌های یک جامعه را خطرناک‌ترین تهدید برای یک جامعه دانست و گفت: هنجارها در جوامع بشری بسیار مهم است و این هنجارها هستند که جوامع را شکل می‌دهند. ایجاد تردید نسبت به باورها و اعتقادات یکی از مهمترین فرم دهی تهدیدات در جوامع است. نابینایی سیاسی، جهل سیاسی و کور شدگی فرهنگی یکی از خطراتی است که جامعه را تهدید می‌کند. یک جامعه کامل دارای فهم سیاسی و فرهنگی است و دارای افرادی است که می‌توانند حقایق را بنویسند و کلمات از میدان مین عبور می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی در سیزدهم فروردین ماه به کنسولگری ایران در سوریه گفت: شهادت شهید زاهدی ما را به وعده صادق هدایت کرد و این حوادث می‌توانست ما را به سمت دیگر هدایت کند و خبرنگاران نقش مهمی در هدایت افکار داشتند. بعد از عملیات وعده صادق بعد به شهادت شهید رئیسی و انتخابات رسیدیم و بلافاصله با شهادت شهید هنیه روبرو شدیم و این نشان می‌دهد که زمان در زنجیر حوادث است.

فرمانده سپاه ارزش‌های حرفه‌ای خبرنگاری را بسیار مهم دانست و گفت: خبرنگاران در خبر اول با هم رقابت می‌کنند اما مهم این است که خبر اول صحیح باشد. هر کسی خبر اول را بدهد مرجع آن خواهد بود اما صحت آن و صداقت در بیان اصل مهمی است.

سرلشکر سلامی گفت: خبرنگار دروغ‌پرداز نیست که حقیقت‌بین است تا به مردم شعور و آگاهی دقیق دهد. دنیای خبرنگاری دنیای آفرینش امید و یا ناامیدی است.

سرلشکر سلامی گفت: شما خبرنگاران به واژه‌هایی که می‌نویسید دقت کنید. شاید به تنهایی مشکلی نداشته باشند اما وقتی کنار هم قرار می‌گیرند مهم می‌شوند. هر عمل شما تغییری در جامعه ایجاد می‌کند و ما جامعه‌ای هستیم که به خاطر قرار گرفتن در قلب حوادث نیازمند خبررسانی صحیح هستیم.

فرمانده کل سپاه گفت: خبرنگاران باید در کوه و قلب حادثه آرام باشند تا مروج شجاعت، آرامش و امنیت روانی باشند و دنیای ما پر از ماجراهاست و ما بسیار با خبرنگاران زندگی می‌کنیم. در رزمایش‌ها و خطوط تماس ما با دشمن، خبرنگاران همپای ما و حتی جلوتر از ما هستند. خبرنگاران می‌آیند و می‌گویند و به همین دلیل شهید می‌شوند.

وی ادامه داد: خبرنگاری، عنصر فداکاری، انسانیت و عاطفه است. خبرنگار با احساس‌ترین عضو جامعه است وگرنه خبرنگار نمی‌شد. خبرنگار به ما اراده راسخ می‌دهد و ثبات قدم ما را نشان می‌دهد و زوایای پنهان حقایق را به ما نشان می‌دهد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: نبرد بین ما به عنوان اصحاب انقلاب با دشمنانی است که به دنبال حاکم کردن شیطان و ساختن جهانی مملو از خفقان هستند و آن را آزاد نشان دهند. جهان دیکتاتوری بسازند اما آن را دمکراتیک نشان دهند.

فرمانده کل سپاه گفت: عده‌ای می‌خواهند جای دیکتاتوری و دمکراسی را عوض کنند و خبرنگاران هستند که اجازه جابجایی این دو را نمی‌دهند.

وی با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رژیم صهیونیستی در گهواره ترور متولد شده است و هیچکدام از عناصر تشکیل دهنده یک ملت را در اختیار ندارد. این رژیم گردابی از آتش را گرداگرد خود ایجاد کرده و فکر کرده می‌تواند با ترور دانشمندان هسته‌ای مانع دستیابی ملتی به انرژی هسته‌ای شود و یا با ترور یک رهبر آزادی‌خواه در سرزمین دیگری فکر می‌کنند با این اقدامات توفیقاتی برای خود بدست می‌آورند؛ اما اینها گودال‌هایی است که برای خود حفر کردند و وقتی پاسخ محکمی دریافت کنند، می‌فهمند در محاسبه اشتباه کرده اند و این‌بار هم این اشتباه را انجام دادند اما پاسخ به آنها مبهم است.

وی با بیان اینکه اگر خبرنگاران نبودند این جنایت‌های غیر قابل تحمل رژیم جنایتکار و حامیان آن با این پیکرها دفن می‌شد، اظهار داشت: اگر خبرنگارها نبودند نمی‌توانستیم عظمت‌های ناشی از انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کنیم. خبرنگاران اندازه‌هارا به خوبی به جهان مخابره می‌کنند، شکوه را به تصویر می‌کشند، به دنبال به زیر کشیدن شکوه جامعه نیستند. احساس مثبتی می‌دهند و عرق به دین، کرامت و فضیلت را برای جوانان زنده می‌کنند. می‌خواهیم کریم و با شرافت باشیم و جامعه‌ای داشته باشیم که کلام طیب و عمل صالح در آن حاکم باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها