مجازات سخت در انتظار باند جنایتکار
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

مجازات سخت در انتظار باند جنایتکار

آماده باش رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا؛

تدارک ایران برای پاسخ به ترور هنیه

جمهوری اسلامی ایران، با توجه به آماده‌باش رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه برای پاسخ محور مقاومت به تشدید تنش تل‌آویو در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای، در حال اقدامات دیپلماتیک در سطوح متعدد بین المللی برای زمینه‌سازی علیه رژیم اشغالگر است.
کد خبر: ۱۴۶۷۲۶۱

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از الاخبار،جمهوری اسلامی ایران با توجه به آماده باش رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا در منطقه برای پاسخ محور مقاومت به تشدید تنش تل آویو در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای، در حال اقدامات دیپلماتیک در سطوح متعدد بین المللی برای زمینه سازی علیه رژیم اشغالگرصهیونیستی است.

بنابر گزارش الاخبار، اقدامات ایران برای ایجاد بستر‌های مناسب بین المللی جهت محکوم کردن تجاوزات اخیر اسرائیل به خاک این کشور به عنوان نقض آشکار حاکمیت آن و تأکید بر میزان خطرات چنین اقدامی برای ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و مشروعیت این واکنش از بعد سیاسی، اخلاقی و حقوقی در اوج پنهان نگاه داشتن ماهیت و دامنه‌ آن است.

در همین زمینه،  محمدرضا عارف، معاون رئیس جمهور ایران برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه به دوحه رفت و با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران نیز طی ساعات گذشته با شماری از وزرای امور خارجه ازجمله سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن، احمد عطاف وزیر خارجه الجزایر و همچنین برخی مقامات بین المللی و در راس آنان آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

این دیپلمات ایرانی در تماس خود با الصفدی با تاکید بر اینکه عدم رویارویی با صهیونیست‌ها صلح و امنیت منطقه را در معرض خطر واقعی قرار می‌دهد»، تاکید کرد که کشورش قانون و عدالت را بدون مدارا درباره‌ی این جنایتکار اعمال خواهد کرد، زیرا با ترور هنیه در تهران از خط قرمز مهمی عبور کرد.

این وزیر اردنی نیز ترور هنیه را محکوم کرد و آن را جنایت و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی خواند.

باقری کنی همچنین در تماس تلفنی با جوزپ بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: سکوت برخی کشور‌های اروپایی، رژیم صهیونیستی را به ادامه حملات خود ترغیب می‌کند و بی توجهی برخی کشور‌ها در محکوم نکردن ترور هنیه در راستای مواضع آمریکا را محکوم کرد. بورل به نوبه خود با ابراز نگرانی بروکسل از تشدید تنش‌ها و (احتمال) شعله ور شدن آتش یک جنگ فراگیر در منطقه، بر حق ایران در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید کرد.

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران نیز در این زمینه تاکید کرد: ترور هنیه از سوی رژیم اسرائیل با چراغ سبز آمریکا انجام شده است.

خطیب در پیام تسلیت به خانواده آن مرحوم و جنبش حماس گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه که توسط صهیونیست‌های غاصب با چراغ سبز آمریکا انجام شد، بار دیگر وحشیگری اسرائیل را به رخ کشید.

روایت رسانه‌های غربی درباره ترور هنیه برای به بیراهه بردن تحقیقات ایران

رسانه‌های غربی با انتشار داستان‌های احتمالی درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و به منظور به بیراهه بردن تحقیقات رسمی ایران، سناریو‌های فرضی متعددی را بیان می‌کنند.

نیویورک تایمز به نوبه خود مدعی شد هنیه بر اثر انفجار بمبی که حدود دو ماه پیش مخفیانه در محل اقامت وی ​​ جاسازی شده بود به شهادت رسیده  و افزود  بمب با کنترل از راه دور و پس از اطمینان از حضور هنیه در اتاق حدود ساعت ۲بامداد منفجر شده است.

همچنین گزارش وبسایت اکسیوس که در برخی ابعاد با روایت نیویورک تایمز تضاد دارد، مدعی شد موساد اسرائیل برای انجام این ترور از یک بمب با فناوری پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری فارس پیشتر فاش کرده بود خانه هنیه مورد اصابت موشک قرار گرفته و قسمت‌هایی از سقف و پنجره‌های محل سکونت وی واقع در طبقه چهارم ساختمانی در منطقه زعفرانیه منهدم شده  و این اقدام تروریستی توسط رژیم صهیونیستی طراحی و اجرا شده بود.

تلویزیون ایران نیز به نوبه خود اعلام کرد گزارش‌هایی که تحت عنوان جزئیات عملیات ترور هنیه منتشر می‌شود، قابل استناد نیست، زیرا آن‌ها نادرست و فقط گمانه زنی‌های غیررسمی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها