روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد؛

پاسخ محور مقاومت قطعی است

روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به اینکه پاسخ مقاومت به عملیات ترور اسماعیل هنیه قطعی است، تاکید کرد که دشمن مسئول گسترش احتمالی دامنه جنگ است.
کد خبر: ۱۴۶۷۰۸۹

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به اینکه پاسخ مقاومت به عملیات ترور اسماعیل هنیه قطعی است، تاکید کرد که دشمن مسئول گسترش احتمالی دامنه جنگ است.

 روزنامه لبنانی الاخبار از تریبون‌های نزدیک به محور مقاومت در گزارشی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه،رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، این اقدام را نقطه تحولی در روند درگیری‌های کنونی دانست و تاکید کرد که منطقه به این ترتیب در برابر مرحله‌ای جدید قرار دارد.

این روزنامه با اشاره به هماهنگی آمریکا با رژیم صهیونیستی در انجام این ترور، تاکید کرد این عملیات نیز مخاطراتی دارد که بیش از قدرت تحمل تل‌آویو است و ممکن است روند تحولات به سمت سناریو‌هایی خطرناک‌تر کشیده شود.

الاخبار می‌افزاید دشمن صهیونیستی متوجه این نکته شده که نمی‌تواند جبهه‌های پشتیبان غزه را از آن جدا کند، علاوه بر اینکه رژیم صهیونیستی قدرت کنار آمدن با این واقعیت را ندارد و گسترش فعالیت‌های این جبهه‌ها اهرم‌های قدرت تل‌آویو را از بین خواهد برد و چه بسا باعث ایجاد پیامد‌های داخلی دراماتیک و تعمیق بحران در سرزمین‌های اشغالی شود.

این مفهوم به‌صورت ویژه بعد از شکست گزینه‌های سابق در ذهن تصمیم‌سازان تل‌آویو نقش بست و به این ترتیب سرکردگان دشمن صهیونیستی ازجمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تلاش کردند به‌جای همزیستی با شرایط جدید که برای تل‌آویو گزینه‌ای مشکل به شمار می‌رود، فشار‌ها را تا سطوح جدیدی افزایش دهند. ترور‌های اخیر ازجمله ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نمودی عملی از این سیاست است.

پیام‌های ترور شهید هنیه

ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نمودی از تصمیم اسرائیل برای از بین بردن رهبران جنبش و تمامی عناصر مرتبط با برنامه‌ریزی برای عملیات طوفان‌الاقصی بود. انتخاب تهران برای انجام این ترور نیز به عنوان پیامی تنش‌آفرین برای مقام‌های ایرانی بود مبنی بر اینکه تل‌آویو می‌خواهد عرصه درگیری‌ها را از داخل سرزمین‌های اشغالی به دیگر جبهه‌های مقاومت از جمله تهران بکشاند.

الاخبار می‌افزاید، شاید سران تل‌آویو روی این نکته حساب کرده‌اند که اوضاع داخلی ایران و اولویت‌های کنونی آن درخصوص حل و فصل پرونده‌های اقتصادی بتواند سران ایران را با محدودیت مواجه کند.

از سوی دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی اینگونه ارزیابی می‌کنند که جبهه مقاومت و ایران به دنبال جنگی بزرگ در منطقه در شرایط کنونی نیستند. در سایه این ارزیابی‌ها، تل‌آویو گرچه به دنبال ایجاد جنگ فراگیر در منطقه نیست، اما نشان داد اگر جبهه مقاومت به‌دنبال استمرار عملیات پشتیبانی از غزه باشد، تل‌آویو گزینه‌ای جز ورود به این جنگ نخواهد داشت.

این گزارش ادامه می‌دهد که رژیم صهیونیستی اقدام عملیاتی خطرناکی را در تهران و بیروت انجام داده که احتمال کشیده شدن به سمت جنگ فراگیر را بیشتر می‌کند. البته این احتمال قطعی نیست، اما واشنگتن و تل‌آویو به این ترتیب می‌خواهند ایران و محور مقاومت را بیازمایند تا ببینند آیا این جبهه‌ها ریسک واکنش نشان دادن نسبت به این حملات را خواهند پذیرفت یا نه؟

البته ارزیابی آنها احتمالا اشتباه باشد و جبهه مقاومت واکنشی برنامه‌ریزی شده و در عین حال دردناک را به این حمله نشان خواهد داد و آتش را بار دیگر به دامن آمریکا و اسرائیل منتقل خواهد کرد. روند تحولات آینده منطقه ماهیت و حجم این عملیات را شخص می‌کند.

رادیو رژیم صهیونیستی در این ارتباط می‌گوید، یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم به لوید آستون، همتای آمریکای خود گفته است مناسبات امنیتی بین تل‌آویو و واشنگتن اساس بازدارندگی در برابر ایران و شاخه‌های آن است.

آن‌ها می‌خواهند این گونه وانمود کنند که در صورت هرگونه واکنش ایران یا وقوع جنگ، آمریکا به صورت مستقیم به حمایت از رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت تا شاید به این ترتیب آن‌ها را از واکنش به این حمله منصرف کنند.

الاخبار تاکید می‌کند نتیجه قطعی این تحولات این است که با وجود هر سناریویی که جنگ در غزه و منطقه با آن مواجه شود، باید گفت تحولات منطقه‌ای وارد مرحله‌ای جدید شده که یا به سمت انفجاری منطقه‌ای پیش می‌رود یا اینکه می‌تواند جایگزینی واقعی برای توقف جنگ ارائه دهد. تا قبل از مشخص شدن این نتایج، قطعا عرصه میدانی شاهد افزایش تنش و درگیری‌های کنترل شده میان طرفین خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها