انتظار ویرانگر

ترس و وحشتی که پس از ترور شهید هنیه برسرزمین‌های اشغالی سایه انداخته همچنان ادامه دارد و انتظار همراه با ترس، زندگی را در سرزمین‌های اشغالی مختل کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۹۳۵۳
 
شبکه خبری قدس درگزارشی درهمین زمینه نوشت: «صهیونیست‌ها دچار تنش شده‌اند؛ کنترل‌شان را از دست داده‌اند. دیگر نمی‌دانند چه باید بکنند. این وصف حال این روزهای آنهاست.»این شبکه افزود:«از روزی که اسماعیل هنیه درایران وفواد شکر در لبنان ترور شدند، به معنای واقعی کلمه صهیونیست‌ها نمی‌توانند درست روی پای‌شان بایستند. این به‌هیچ‌وجه گزافه گویی نیست و نقل واقعیت است.» این گزارش، تنش روزهای اخیر درسرزمین‌های اشغالی رابی‌سابقه خوانده وتاکید کرده است: «مردم یهود شروع به ذخیره‌کردن نوشیدنی و موادخوراکی کرده‌اند.اتفاق عجیب این است که تقاضا برای خریدبستنی۲۶۰درصدافزایش یافته است. انگار تنها دغدغه‌شان این است که اعصاب‌شان را آرام کنند. در صورت مراجعه به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به‌وضوح مشاهده می‌کنید که دیوانه شده‌اند. فروشندگان می‌گویند فروش‌شان ۱۴۰درصد افزایش یافته است.» به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از شبکه خبری قدس، حتی دستمال توالت و آب معدنی در قفسه‌ها نمانده است و میزان فروش آنها ۵۰درصد افزایش یافته است. 
   
هرج و مرج در سرزمین‌های اشغالی
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی هم از ضربات شدید اقتصادی به اسرائیل در روزهای اخیر سخن گفت.به گزارش روزنامه رای‌الیوم، متان خودوروف، تحلیلگر کانال۱۳تلویزیون رژیم‌صهیونیستی افزود: «شکی نیست که طی دو هفته گذشته بازار فروریخته، برخی فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده و برخی دیگر به دنبال ترس عمومی به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین گام‌هایی که برای آمادگی در قبال حمله احتمالی لبنان و ایران برداشته شده، بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر گذاشته است.»
خودوروف بیان کرد:«بخش‌های مختلف اقتصادی دراسرائیل به‌هم‌ریخته ودچار هرج و مرج شده است.»وی با اشاره به لغو پروازها و سفرهای گردشگری در سرزمین‌های اشغالی ادامه داد:«هتل‌ها،مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها در شمال فلسطین اشغالی با مشکل امنیتی روبه‌رو هستندوروسای شهرک‌ها هم ازبیم واردآمدن تلفات در این منطقه، از برگزاری جشنواره‌های بزرگ در هراس هستند.»
   
تمسخر توان بازدارندگی
دراین میان برخی رسانه‌هاوتحلیلگران به انتقادازمقامات رژیم‌صهیونیستی مشغول هستند.درهمین زمینه روزنامه صهیونیستی هاآرتص ادعای رژیم صهیونیستی درباره برخورداری از قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان این رژیم را به تمسخر گرفت.هاآرتص با بیان این‌که مسئولان ما دهه‌ها ادعای قدرت و بازدارندگی نظامی می‌کردند، افزود: «زمانی که وزیر خارجه اسرائیل، برای دفاع از تل‌آویو درمقابل حمله احتمالی ایران،دست به دامن وزرای خارجه انگلیس وفرانسه گردید، قدرت بازدارندگی اسرائیل به وضوح آشکار شد.» کاتس روز جمعه گفته بود که از شرکای بین‌المللی خود مانند انگلیس و فرانسه انتظار دارد تا در واکنش به حمله انتقام‌جویانه ایران، «نه‌فقط دردفاع بلکه در حمله به اهداف مهم درایران»نیزبه رژیم اسرائیل ملحق شوند.درپی این گفته‌های کاتس، استفان سژورنه، وزیرخارجه فرانسه درنشستی مطبوعاتی درشهر اشغالی قدس گفت:«درحالی‌که(دور جدید) مذاکرات دیپلماتیک (برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه) در جریان است، حرف‌زدن از تلافی یا آمادگی برای انتقام‌‌جویی رژیم اسرائیل نامناسب است.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها