ببینید ا تغذیه با شیر مادر ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

مریم وفاپور، عضو هیئت علمی دانشگاه ایران می‌گوید،در شیر مادر ترکیباتی وجود دارد که هم از جنبه تغذیه‌ای و هم از جنبه ایمنی خیلی برای شیرخوار مفید است. این ترکیبات، موادی هستند که باعث افزایش حفاظت از سیستم ایمنی، بهبود رشد و تکامل کودک، تنظیم سیستم متابولیک کودک و درواقع مراقبت از یک سری از عفونت‌ها در دوره شیرخواری می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۶۷۲۱۰
تعداد بازدید : 4

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،مریم وفاپور، عضو هیأت علمی دانشگاه ایران می‌گوید،در شیر مادر ترکیباتی وجود دارد که هم از جنبه تغذیه‌ای و هم از جنبه ایمنی خیلی برای شیرخوار مفید است. این ترکیبات، موادی هستند که باعث افزایش حفاظت از سیستم ایمنی، بهبود رشد و تکامل کودک، تنظیم سیستم متابولیک کودک و درواقع مراقبت از یک سری از عفونت‌ها در دوره شیرخواری می‌شوند.

بچه‌هایی که با شیرمادر تغذیه شده‌اند در برابر بسیاری از عفونت‌ها، ازجمله عفونت‌های گوارشی، دستگاه تنفسی تحتانی و فوقانی مقاوم‌تر هستند.

همچنین در کودکانی که با شیرمادر تغذیه شده‌اند برخی  بیماری‌های مزمن مانند آسم، برخی آلرژی‌ها و همچنین برخی سرطان‌ها و حتی چاقی در بزرگسالی کمتر دیده شده است.

به صورت کلی نیز دیده شده بچه‌هایی که باشیر مادر تغذیه می‌کنند ضریب هوشی بالاتری نسبت به بقیه دارند و میزان بستری و مرگ و میر طی یک سال اول زندگی در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها