فاجعه بهداشتی یک متخصص برجسته سرطان هشدار داد

جزایر فرانسوی گوادلوپ و مارتینیک در دریای کارائیب با افزایش موارد سرطان و نسبت عقیم شدگی به دلیل استفاده بیش از حد از حشره کش های ممنوع برای باغ های موز ، با «فاجعه بهداشتی» مواجه هستند.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۸

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، پرفسور دومینیک بلپوم گفت: گوادلوپ و مارتینیک در حال حاضر به علت استفاده نامحدود از حشره کش ها برای سال های بسیار با بحران بی نهایت جدی مواجه هستند.
وی در گزارش خود به پارلمان فرانسه درباره خطر استفاده از کلردکن معروف به کپون ، سخن گفت.مصرف این ماده در سال 1993 ممنوع شد اما به طور غیرقانونی - از طریق سمپاشی هوایی - تا سال 2002 ادامه یافت.
بلوم گفت: اوضاع بی نهایت خطرناک است. آزمایش های ما حاکی از فاجعه بهداشتی در کارائیب است. سخن ، گویای فاجعه نیست. مارتینیک و گوادلوپ عملا مسموم شده اند.
این سم آب و خاک را آلوده می کند و اثرش تا یک قرن باقی می ماند. در نتیجه زنجیره غذایی و مخصوصا آب ، آلوده می شود. بیشتر منابع آب در مارتینیک آلوده شده اند.
پروفسور بلپوم افزود: نسبت سرطان پروستات در کارائیب فرانسه در جهان دوم است و شواهد نشان می دهد تقریبا یک مرد از هر دو مرد در آنجا دچار سرطان پروستات خواهد شد که علت آن استفاده از حشره کش فوق است.
وی گفت: تاثیر این سم بر سلامت مردم بسیار شدیدتر از رسوایی خون آلوده در دهه 1980 خواهد بود.
در آن ماجرا حدود 4000 فرانسوی با خون آلوده به ویروس بیماری ایدز مبتلا شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها