اینجا فوتبال زنان مهم‌تر است

جولان آفریقایی‌ها در پاریس

المپیک تنها جایی است که در آن فوتبال زنان بیشتر از فوتبال مردان اهمیت دارد. در رقابت‌های فوتبال بخش مردان تمام تیم‌ها زیر ۲۳سال هستند و تقریبا هیچ بازیکن مطرحی در المپیک به میدان نمی‌رود. اما از آنجا که قوانین فوتبال مردان و زنان با هم متفاوت است زیر۲۳سال بودن بازیکنان برای تیم‌های بخش فوتبال زنان المپیک صدق نمی‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۰۶
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
جولان آفریقایی‌ها در پاریس
 
همین باعث می‌شود رقابت‌های المپیک برای فوتبال زنان همتراز جام‌جهانی باشد و همه تیم‌ها با تمام قوا گام به این رقابت‌ها بگذارند. اکنون که رقابت‌های فوتبال زنان و مردان المپیک پاریس در حال برگزاری است واقعیت‌های جالبی درباره فوتبال زنان وجود دارد.
   
دفاع بی‌دفاع
مشاهده رقابت‌های فوتبال زنان المپیک پاریس بازهم مثل همیشه یک واقعیت مهم را یادآوری می‌کند:در فوتبال زنان دفاع معنایی ندارد. همین می‌شود که اکثر مسابقات پرگل است. درفوتبال مردان شاید جدال بین آمریکا و آلمان یک یادو گل دربر داشته باشد اما در فوتبال زنان پنج گل رد و بدل می‌شود.دفاع در فوتبال زنان به طرزی حیرت‌انگیزموضوعی دست چندم تلقی می‌شود و همین موضوع نتیجه حیرت‌انگیزتری به همراه دارد؛ فوتبال زنان از مردان هجومی‌تر است و گل‌های بیشتری در بردارد. با این حال تفاوت‌های فوتبال زنان و مردان بسیار بارز است و همین، سطح کیفی رقابت‌های المپیک را نشان می‌دهد که چرا فوتبال زنان به اندازه یک دهم فوتبال مردان اهمیت ندارد. کیفیت فوتبال زنان واقعا پایین است و حتی قدرتمندترین تیم‌های فوتبال زنان در جهان از معمولی‌ترین تیم‌های فوتبال مردان ضعیف‌تر هستند.
   
آنها تیم‌تر هستند!
تک‌روی در فوتبال زنان معنایی ندارد. شاید یکی مثل مارتا، اسطوره فوتبال زنان برزیل پیدا شود که چند بازیکن مقابلش را دریبل کند اما به غیر از او و چند استثنای انگشت شمار دیگر در فوتبال زنان کسی تک‌روی نمی‌کند، دریبل نمی‌زند و یکه تازی نمی‌کند. تحقیقاتی که چند سال پیش انجام شد نشان داد زنان فوتبال را واقعی‌تر ازمردان بازی می‌کنند که این هم یک واقعیت شگفت‌انگیز دیگر بود.  مشاهده رقابت‌های فوتبال زنان المپیک پاریس بار دیگر این واقعیت را ثابت می‌کند. میزان پاس‌های رد و بدل شده در دیدار فرانسه و کلمبیا بسیار گیج کننده بود. زنان فقط به همدیگر پاس می‌دهند. به محض این‌که توپ را بگیرند به نفر بعدی پاس می‌دهند. آنها تیم‌تر هستند. اما از لحاظ تاکتیک، کیفیت بازی و البته تکنیک هرگز به پای مردان نمی‌رسند.
   
کاندانانجی؛ گران‌ترین بازیکن!
به این اسم دقت کنید: راچل کاندانانجی. او ۲۴‌ساله است ودر تیم‌ملی زنان زامبیا بازی می‌کند. تا این لحظه مورد توجه‌ترین بازیکن حاضر در این تورنمنت است و این یک دلیل مشخص دارد.اوگران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال زنان جهان است. این فوروارد گلزن که در تیم «بی» لیگ حرفه‌ای فوتبال زنان آمریکا بازی می‌کند به تازگی قرارداد خود را با این تیم آمریکایی به مبلغ دو و نیم میلیون دلار تمدید کرده تا تمام رکوردهای قبلی فوتبال زنان را بشکند.لازم به ذکر است که دو و نیم میلیون دلار قیمت یک بازیکن درجه چندم در فوتبال مردان است!

حضور چشمگیر آفریقایی‌ها
رقابت‌های فوتبال زنان المپیک پاریس در سه گروه برگزار می‌شود. تیم‌های برزیل، ژاپن، اسپانیا، نیجریه، کلمبیا، نیوزلند، فرانسه، کانادا، آمریکا، آلمان، استرالیا و زامبیا تیم‌های شرکت‌کننده دراین تورنمنت هستند.استفاده از بازیکنان ملیت‌های دیگر در ترکیب تیم‌های ملی مختلف به فوتبال زنان هم خیلی وقت است سرایت کرده است.اکنون فرانسه ازاین لحاظ موردتوجه قراردارد. تیم‌ملی فوتبال زنان فرانسه مانند تیم‌ملی فوتبال مردان این کشور مملو ازبازیکنان آفریقایی‌تبار است که این موضوع باعث شده به کنایه تیم منتخب آفریقا معرفی شوند. گلزن برتر فرانسوی‌ها اصلیتی کنگویی دارد.سایر تیم‌های حاضردرالمپیک نیز مانند آلمان، اسپانیا، کانادا و حتی آمریکا هم در ترکیب خود ازبازیکنان آفریقایی‌تبار استفاده می‌کنند تا این تورنمنت جولانگاه ستاره‌های آفریقایی‌تبار باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها