بضاعت برای آماده‌سازی ورزشکاران ایرانی جهت حضور در المپیک کم است

مرارت‌های قبل از پاریس

المپیک ۲۰۲۴ از المپیک‌های قبلی جلو زد

پاریس به رنگ المپیک

پاریس اکنون مثل یک نبض است. می‌زند و هر روز ضربانش بیشتر می‌شود. دنیای ورزش بار دیگر به رسم هر چهار سال یکبار قرار است بزرگ‌ترین آوردگاه خود را برگزار کند. شمارش معکوس برای آغاز سی و سومین دوره رقابت‌های المپیک آغاز شده است.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۵۳
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
 
ورزشکارانی از سراسر جهان و در رشته‌های مختلف گرد هم می‌آیند تا برگزار‌کننده این آوردگاه عظیم باشند. رقابت‌های ۳۲ رشته ورزشی در المپیک برگزار می‌شود و ۲۰۶ کشور نیز شرکت‌کننده این رویداد هستند.
   
درها باز شد
المپیک از روز چهارشنبه این هفته به صورت غیررسمی آغاز می‌شود. آغاز رسمی البته پنجم مرداد خواهد بود. ورزش‌های تیمی مانند فوتبال که تعداد بازی‌های بیشتری دارد جزو ورزش‌هایی است که قبل از آغاز رسمی کار خود را شروع می‌کنند، چه در بخش مردان و چه در بخش زنان. از آخر هفته پیش نیز درهای دهکده جهانی المپیک پاریس روی ورزشکاران باز شده و حالا همه می‌توانند در دهکده بازی‌ها استقرار یابند. مثل همیشه دردسرهای المپیکی نیز در راه است. یک نمونه ازآن خودش رادربدو بازگشایی درهای المپیک نشان داد. فردی که به زورقصد داشت وارد دهکده شودبازداشت شد.در تمام ادوار قبلی المپیک بازداشتی‌ها زیاد بوده‌اند. وندال‌ها، دردسرسازهاوذهن‌های آشفته روانی همیشه قصد دست درازی به المپیک راداشته‌اند.به هرحال ساخت دهکده المپیک پاریس سه سال پیش آغاز شد. این دهکده می‌تواند میزبان بیش از ۱۴ هزار نفر باشد.
   
پاریس در قفس
۸۰۰ مامور امنیتی وظیفه دارند از افتتاحیه مراقبت کنند. این روزها پاریس مشابه یک قفس شده است. یک قفس زیبا و طلایی. ورزشکاری از آن خارج نمی‌شود و دردسرسازان و وندال‌ها هم قرار نیست پایشان به دهکده بازی‌ها برسد. قفل امنیتی پاریس هیچ تضمینی ندارد. پاریس در سال‌های اخیر دستخوش بسیاری از آشوب‌های خیابانی بوده است. وندالیست‌ها و خرابکاران اینجا جولان می‌دهند. ماموران امنیتی در تجارب قبلی‌شان نشان داده‌اند گاهی اوقات در برابر این جریان‌ها مستاصل هستند و کاری از دستشان برنمی‌آید اما اکنون امنیت حاکم بر دهکده بازی‌ها کافی به نظر می‌رسد. حتی اگر کسی بخواهد به زور وارد آن شود.
   
خودنمایی ایفل
آنهایی که ایفل را از نزدیک دیده‌اند می‌گویند این سازه مشهور و تاریخی بر خلاف شهرتی که دارد اصلا زیبا نیست، در واقع زشت است. زشت و بی‌قواره. اما برج ایفل در روز افتتاحیه نماد پاریس خواهد بود وزیبایی غیرقابل وصفی با جلوه‌های ویژه و نورپردازی به خود خواهد گرفت. ایفل در قلب پاریس والمپیک جای خواهدداشت.نیروهای امینتی اینجا هم برای المپیک تلاش خواهند کرد، البته برای امنیتش. بیش از۱۰۰مامور امنیتی دور این برج حلقه خواهند زد. ایفل قرار است پنجم مرداد نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا زیباترین جلوه خود را نشان بدهد.
   
باز هم نژادپرستی
هیچ رویداد ورزشی، اعم از کوچک و بزرگ از شر نژادپرستی در امان نخواهد بود؛ از جمله همین المپیک پاریس. بر اساس آنچه که مشاهده می‌شود فضای مجازی دوباره محلی برای حملات نژادپرستی به ورزش شده است. بر اساس گزارش magazine اکنون ورزشکاران زن سیاه‌پوست بیشتر ازورزشکاران دیگر پیش ازالمپیک پاریس مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته‌اند. سیاهان همیشه قربانی اصلی ورزش هستند.قرار بود برای المپیک پاریس سد دفاعی بزرگی در برابر حملات نژادپرستانه وجود داشته باشد اما از همین الان می‌توان نشانه‌های این معضل اجتماعی را مشاهده کرد. نژادپرستی این‌بار خود را به المپیک پاریس وصله کرده است.
   
اقامت گران
قصد سفر به پاریس دارید و می‌خواهید المپیک پاریس را از نزدیک مشاهده کنید؟ چنین اتفاقی مثل یک رویاست. بسیاری از مردم جهان عاشق رویداد ورزشی المپیک پاریس هستند اما فقط می‌توانند از نزدیک آن را مشاهده کنند. نرخ هتل‌های پاریس بسیار بالاست. اکنون اقامت در یک هتل معمولی از شبی ۴۰۰۰ دلار شروع می‌شود و به مبالغ بالاتر و هنگفت‌تر هم می‌رسد. برای مشاهده المپیک چیزهای بیشتری به‌جز اقامت در هتل نیاز است. دیگر مورد بسیاری ضروری تهیه بلیت تماشای این رقابت‌هاست. البته تا الان میلیون بلیت فروخته شده است. یک گزارش تخمین زده که المپیک پاریس از المپیک ریودوژانیرو دو میلیون بیشتر بلیت فروخته است. جالب است بدانید بیشترین بلیت‌های فروخته شده برای رشته‌های شنا و ژیمناستیک است. به نظر می‌رسد المپیک پاریس نسبت به دو المپیک قبلی تماشاگران بسیار بیشتری داشته باشد.

جهانی به نام پاریس
همه جا رنگ ورزش و المپیک گرفته است. از دیوارنگاره‌های ورزشی گرفته تاحتی کافه‌های صرف قهوه. جالب است بدانید که در یک گزارش آمده که مردم فرانسه بنابریک نظرسنجی نشان داده‌اند ازبرگزاری المپیک پاریس رضایت ندارند.اما با تمام این اوصاف، جهانی به نام پاریس در انتظار افتتاحیه است. افتتاحیه‌ای بزرگ و با‌شکوه. نبض ورزش در پاریس می‌زند. شاید جذاب‌ترین المپیک قرن در راه باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها