هراس نتانیاهو از پاسخ دندان شکن حزب الله

تهدید حزب الله لبنان از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق تازه‌ای نیست و ارتباطی با تحولات کنونی منطقه ندارد بلکه هر زمانی که حزب الله عملیاتی علیه این رژیم انجام می‌دهد صهیونیست‌ها با تحرکات رسانه‌ای تلاش می‌کنند تا با فرافکنی شرایط را به زعم خود تغییر دهند.
تهدید حزب الله لبنان از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق تازه‌ای نیست و ارتباطی با تحولات کنونی منطقه ندارد بلکه هر زمانی که حزب الله عملیاتی علیه این رژیم انجام می‌دهد صهیونیست‌ها با تحرکات رسانه‌ای تلاش می‌کنند تا با فرافکنی شرایط را به زعم خود تغییر دهند.
کد خبر: ۱۴۶۶۶۶۹
نویسنده سیامک باقری کارشناس روابط بین الملل

در همین زمینه بسیاری از کارشناسان و ناظران بین المللی بر این باورند که اساس در وضعیت کنونی اسرائیلی‌ها به هیچ وجه از امکان و توانایی یک حمله فراگیر علیه گروه یا کشوری که قدرت مقابله سنگین را دارد برخوردار نیستند و آن چیزی که چنین گمانه‌ای را تقویت می‌کنند مواجهات گذشته رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان است.


چندی پیش بود که  حزب الله عملیاتی سنگین را علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داد و در همان مقطع هم ما شاهد جاروجنجال‌های تبلیغاتی از سوی مقامات اسرائیل بودیم که طبق معمول با زبان تهدید صحبت می‌کردند، اما دیدیم که برغم همه هیاهو‌ها اقدامی جدی از سوی این رژیم صورت نگرفت.

در خبر‌ها هم آمده بود که با وجود تهدیدات اسرائیل مبنی بر انجام عملیات نظامی علیه حزب الله لبنان و اعلام رسمی این موضوع که حمله مذکور، امروز انجام می‌شود، اما اتفاق خاصی رخ نداد.

دلیل این انفعال کاملا مشخص است و به نظر می‌رسد که این رژیم با توجه به اینکه از نظر وضعیت داخلی انسجام درونی خود را از دست داده است از این رو در پی آن است که با مثل گذشته با زبان تهدید حرف بزند تا با فرافکنی و انحراف اذهان عمومی در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی شاید به یک انسجام داخلی برسد.

شواهد حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشروعیت خود را از دست داده است و حدود ۷۰ درصد از یهودیان سرزمین‌های اشغالی هم با ادامه حکومت او مخالفند و از سویی دیگر میان سران احزاب و همچنین دولتمردان این رژیم اختلافات جدی وجود دارد. گذشته از این همچنان موضوع غزه به عنوان یک مساله لاینحل برای مقامات اسرائیلی باقی مانده و ارتش رژیم صهیونیستی هم در وضعیت شکننده‌ای بسر می‌برد.

با توجه به چنین شواهدی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که نتانیاهو برای رهایی از این بحران چاره‌ای بجز انجام یک عملیات روانی و رسانه‌ای ندارد تا شاید به همین بهانه ساختار رژیم صهیونیستی را به یک انسجام درونی برساند.

علاوه بر این نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بر آن است تا با این فرافکنی ناظران بین المللی اعم از دولت‌ها و نهاد‌ها را تحریک کنند تا زمینه برای تشدید فشار علیه فلسطینی‌ها و حزب الله لبنان فراهم شود. 

تردیدی نیست که این هیاهو‌ها راه به جایی نمی‌برد و اگر اسرائیلی‌ها بخواهد تهاجمی نظامی علیه حزب الله ترتیب دهند بخوبی آگاهند که پاسخ حزب الله به این حمله از جنس واکنش حماس و جهاد اسلامی نخواهد بود بلکه بسیار دندان شکن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها