در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

۴ مانع بازدارنده رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان

اولین مانعی که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است؛ قدرت، توانمندی و برنامه‌های پیچیده نظامی حزب الله است که به صورت یک قدرت بازدارنده عمل می‌کند. 
اولین مانعی که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است؛ قدرت، توانمندی و برنامه‌های پیچیده نظامی حزب الله است که به صورت یک قدرت بازدارنده عمل می‌کند. 
کد خبر: ۱۴۶۶۶۴۶
نویسنده جعفر قنادباشی | تحلیلگر مسائل بین‌الملل

هرچند تهدیدات دو روز گذشته رژیم صهیونیستی در خصوص حمله گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان، سبب شد تا خبرگزاری‌ها از وقوع این حمله در یکشنبه شب سخن بگویند، ولیکن بر خلاف این پیش بینی‌ها، نه تنها چنین حمله‌ای به وقوع نپیوست بلکه با زیر سوال رفتن ادعای رژیم در متهم کردن مقاومت حزب الله در حمله موشکی به مجدل‌ شمس (واقع در جولان)، افتضاح تازه‌ای برای رژیم رقم خورد و افزون بر این موانع عمده‌ای که در سر راه هرگونه عملیات گسترده علیه خاک لبنان قرار دارد، مورد توجه بیشتر قرار گرفت؛ موانعی که تا بحال به ویژه در ده ماه گذشته از تحقق اغراض و مقاصد شوم صهیونیست‌ها برای نابودی و انهدام توان نظامی مقاومت حزب الله لبنان جلوگیری کرده است. حال آنکه قصد و هدف صهیونیست‌ها همواره این بوده است تا با حملات بسیار سنگین و نابود کننده، فاجعه غزه را در این کشور تکرار کنند. اما هیچگاه نتوانسته‌اند چنین اغراض و اهداف شومی را اجرایی کنند، چراکه در این مسیر علاوه بر موانع متعدد دیگر چهار مانع عمده قرار دارد. 
 
اولین مانعی که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است؛ قدرت، توانمندی و برنامه‌های پیچیده نظامی حزب الله است که به صورت یک قدرت بازدارنده عمل می‌کند. زیرا که این پاسخ حزب‌الله نه فقط می‌تواند ضربات کاری فلج کننده‌ای یه ارتش رژیم صهیونیستی وارد کند، بلکه شهر‌ها و شهرک‌های بیشتری از فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار داده و تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی را نیز از کار بیندازد.
 
دومین مانع جدی رژیم صهیونیستی، خستگی شدید نیرو‌های نظامی این رژیم است که به شیوه‌های مختلف علنی شده و حتی فرماندهان ارتش این رژیم بار‌ها به آن اعتراف کرده اند و بطور جد با هر ماجراجویی جدید نتانیاهو مخالفت می‌کنند. 
 
سومین مانع را می‌توان ترس از پیامد‌های گسترش جنگ در منطقه دانست، زیرا که در چنین صورتی دیگر جبهه‌های مقاومت عملیات سنگین‌تری را صورت خواهند داد و به صورت فعال‌تر عمل خواهند نمود. به عبارت دیگر اگر رژیم صهیونیستی دست به این کار بزند، علاوه بر لبنان جبهه‌های دیگری نیز گشوده خواهد شد که مقابله با آن‌ها از توان رژیم صهیونیستی خارج است. 
 
 نگرانی و ترس آمریکایی‌ها را باید چهارمین مانع برای رژیم صهیونیستی دانست، زیرا آمریکایی‌ها نگران دو مساله در منطقه هستند؛ یکی از این نگرانی‌ها شرایط متحدین آن‌ها در منطقه است، چراکه در برابر مخالفت‌های داخلی قرار گرفته‌اند و چنانچه تنش در منطقه افزایش پیدا کند، احتمال قیام، شورش و انقلاب‌هایی علیه سران این کشور‌ها وجود دارد. دومین نگرانی آمریکایی‌ها قطعی یا بروز اختلال در انتقال نفت است. فراموش نکنیم که این روز‌ها آمریکایی‌ها در شرایط انتخاباتی قرار دارند و علاقمند نیستند که خطوط انتقال نفت دچار مشکل شود. در واقع تنش در منطقه به معنای مسدود شدن یا بروز اخلال جدی در انتقال نفت است. به همین دلیل آمریکایی‌ها از اسرائیلی‌ها می‌خواهند که دامنه جنگ را گسترده‌تر نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها