سخنگوی صنعت برق: مصرف برق کشور رشد شتابانی دارد

سخنگوی صنعت برق گفت: برای تابستان امسال سه سناریو آماده کرده بودیم که با توجه به شرایط کنونی و نزدیک‌شدن به تقاضای ۸۰ هزار مگاواتی برق از سناریوی بدبینانه هم عبور کردیم.
کد خبر: ۱۴۶۶۵۵۲
 
مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش بی‌سابقه دما در کشور و افزایش نابهنجار مصرف برق که موجب فشار مضاعف به شبکه برق کشور شده، گفت: همکاران صنعت برق برای تابستان امسال سه سناریو با درصد رشد متفاوت پیش‌بینی کرده بودند و برای تأمین هر سه سناریو آمادگی و پیش‌بینی لازم را انجام داده بودند.مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این‌که سناریوی اول سناریوی خوشبینانه و با رشد ۳ درصدی در نظر گرفته شد، گفت: سناریوی دوم واقع‌بینانه و با رشد۵.۴درصدی و سناریوی سوم بدبینانه و با رشد ۶ درصدی و تقاضای مصرف ۷۷ هزار مگاوات در نظر گرفته شده بود اما اکنون و در این روزها با افزایش دمای بی‌سابقه از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی‌شده صنعت برق و مرز تقاضای نزدیک به ۸۰ هزار مگاواتی هم عبور کردیم.
وی ادامه داد: با وجود گذر از رشد نزدیک به ۸درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و وقوع گرمای بی‌سابقه و فشار به تجهیزات برق و حوادثی که به‌طور مقطعی پیش می‌آید، اما کلیه همکاران عملیاتی و فنی و تخصصی صنعت برق در آماده‌باش کامل هستند و در ۲۴ساعت شبانه‌روز و حتی در زمان‌های خواب و استراحت مردم، مشغول فعالیت برای رفع مشکلات احتمالی هستند تا هموطنان لحظه‌ای دچار عدم آسودگی نشوند. سخنگوی صنعت برق از مردم درخواست کرد با چند راهکار ساده از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴درجه یا استفاده از دور کُند کولر آبی، همکاران پرتلاش صنعت برق را برای برق‌رسانی مستمر یاری کنند.
 
افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور
مدیر مرکز بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور از افزایش بیش از ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.مازیار جمشیدی با اشاره به رشد تقاضای مصرف برق درکشور گفت:روز گذشته با کاهش ساعت کار ادارات، بیش از هزار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد. وی افزود: میزان مصرف برق به بیش از۷۷هزار مگاوات رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰۰۰ مگاوات معادل ۹ درصد رشد داشته است. مدیر مرکز بهره‌برداری وکنترل شبکه برق کشور،از مردم درخواست کرد با چند راهکار ساده ازجمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی همکاران پرتلاش صنعت برق را برای برق‌رسانی مستمر یاری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها