محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار جام جم گفت: به منظور افزایش عمر و افزایش کارایی ماشین آلات راهداری و ارائه خدمات بهتر، طی سه ماه نخست امسال، ۲۰۲ دستگاه ماشین آلات راهداری با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و نگهداری شد. وی میانگین سرانه هزینه تعمیرات و نگهداری هر دستگاه ماشین آلات طی این مدت را معادل ۲۵۱ میلیون ریال برشمرد و افزود: ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات در این اداره کل فعال بوده که از این تعداد ۱۱۵ دستگاه سنگین، ۱۱۳ دستگاه نیمه سنگین، ۴۶ دستگاه سبک و ۲ دستگاه از رده خارج شده است. مشتری اظهارکرد: عمر متوسط ماشین آلات راهداری استان ۲۴.۵ سال و درصد فرسودگی آن ۵۳.۲ درصد است. این مسئول اظهارکرد: ۱۲۲ دستگاه تجهیزات راهداری شامل نمک پاش پلاگین، بیل برف روب، کمرشکن، کفی، پیکور، موتور جوش و موتور برق در امور راهداری و مدیریت بحران به کارگیری می شود. مشتری با بیان این که سال گذشته ۶۷ دستگاه ماشین آلات راهداری تعمیر اساسی شد، افزود: ۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری متوقف و ۲۷ دستگاه نیز در دست تعمیر است که برای تعمیر این تعداد ماشین آلات حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به دلیل ماموریتهای متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از مهمترین چالش های ارائه خدمات راهداری محسوب میشود و بر این اساس خرید ۴ دستگاه کشنده، ۴ دستگاه کامیونت، ۲ دستگاه بیل مکانیکی، کمرشکن ۲ محور، موتور جوش، موتور برق، پیکور، نمک پاش و فلاسک لکه گیر آسفالت در اولویت است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد