ممنوعیت صید شیرماهی با روش گوشگیر از ۲۵ مردادماه درآب‌های هرمزگان
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خبرداد:

ممنوعیت صید شیرماهی با روش گوشگیر از ۲۵ مردادماه درآب‌های هرمزگان

تبیین دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در هرمزگان

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان به تبیین دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در هرمزگان پرداخت.
معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان به تبیین دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در هرمزگان پرداخت.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۰۴

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان به تبیین دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در هرمزگان پرداخت.معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان به تبیین دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در هرمزگان پرداخت.

عادل شهرزاد در این نشست که باحضور مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان در سالن جلسات ساختمان معاونت های استانداری هرمزگان برگزار شد، با استناد به آمار رسمی گفت: در ابتدای دولت برای بهبود وضعیت سند توسعه اقتصاد استان نگارش و پروژه‌های پیشران در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات گردشگری، صنایع دستی، بنادر و گمرکات تعریف شد.

شهرزاد، تشریح کرد: در حوزه صنعت بر اساس آمار رسمی و مرجع بالادستی از ابتدای دولت تاکنون ۲۵۵ واحد صنعتی جدید تاسیس و ۷ شهرک صنعتی ایجاد شد.

وی با تاکید بر ایجاد شهرهای مختلف صنعتی در هرمزگان و ایجاد زیرساخت‌های شهر شیشه عنوان کرد: مجموع تولیدات صنعتی هرمزگان در سه سال دولت به نسبت سال ۱۴۰۰ از ۱۶ میلیون تن به ۲۶ میلیون تن با افزایش ۴۱ درصدی رسید.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: در حوزه معدن ۳۶ واحد معدنی جدید فعال و بزرگترین مزایده معدنی با ۲۷۶ پهنه برگزار شد، برای اولین بار اقتصاد معدن در شهرستان بشاگرد فعال و پهنه های معدنی شناسایی شده به بخش خصوصی واگذار شد.

شهرزاد اضافه کرد: در حوزه شناسایی پهنه‌های معدنی ۴۰ هزار کیلومتر شناسایی پهنه‌های معدنی در سطح استان داشتیم و پهنه‌های جدید به ظرفیت استان افزوده و از ۳۷ میلیون تن به بالای ۵۰ میلیون تن رسید در همین مدت دولت سیزدهم نیز ۳۶ واحد راکد معدنی مجددا فعال شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه نفتی ۵ پتروپالایش بزرگ با پیشرفت ۱۰ درصدی در حال ساخت هستند، ادامه داد: همچنین در حوزه تأمین انرژی در این مدت ۹۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی استان اضافه شد و بالغ بر ۳۵۰ مگا وات نیز در درست ساخت است.

این مسئول با تاکید بر افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی و شیلاتی استان گفت: در حوزه کشاورزی میزان محصولات تولیدی از ۳٫۷ میلیون تن به ۴٫۲ میلیون تن رسید.

شهرزاد بیان داشت: در پرورش میگو از سطح تولید پرورش میگو از ۸ هزار هکتار به ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش یافته، در بحث تولید ماهی در قفس میزان تولید از ۴۲۰۰ تن به ۱۲۸۰۰ تن افزایش یافته است و سه مرکز تولید لارو میگو و ماهی نیز ایجاد شد.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: درحوزه گردشگری و صنایع علاوه بر ساماندهی اقامتگاه های گردشگری، بزرگترین پروژه گردشگری دریایی در بندرعباس کلید خورده است و میزان صادرات محصولات صنایع دستی استان به ۵٫۷ میلیون دلار رسیده است.

وی، ادامه داد: در بهبود وضعیت اقتصادی استان یکی از بحث ها صدور مجوز بود که سرمایه گذاران را اذیت می کرد اما با سیاست دولت و ایجاد درگاه ملی صدور مجوزها این مشکل حل شد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر هرمزگان رتبه یک امنیت سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده و در ۴ فصل متوالی آن را حفظ کرده است در حالی که در سال ۱۴۰۰ هرمزگان رتبه ۱۹ امنیت سرمایه گذاری را در اختیار داشت.

شهرزاد یادآورشد: از ابتدای دولت تاکنون در هرمزگان ۷۶۰ هزار میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری در بخش های مختلف سرمایه گذاری صادر شده و ۳۳۰ هزار میلیارد از پروژه‌ها روی زمین نشسته و عملیات اجرایی آن آغاز و ۱۰ درصد پیشرفت دارد و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نیز طرح صنعتی و اقتصادی به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: ۷۸۲ واحد راکد اقتصادی مجددا فعال شدند و با اختلاف بسیار زیاد در سطح کشور رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون امور اقتصادی هرمزگان مطرح کرد: در کنترل نرخ تورم ماهانه موفق عمل شد، در حوزه شاخص فلاکت در سال ۱۴۰۰ بیشترین نرخ فلاکت متعلق به هرمزگان بود در سال ۱۴۰۱ ما ۵ پله ارتقا داشتیم ، در سال ۱۴۰۲ نیز ۸ پله ارتقا داشتیم و شاخص فلاکت استان کاهش یافته است.

گفتنی است، در این نشست مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان به ارائه عملکرد پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها