برگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قم

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قم از برگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی با حضور جمعی از امدادگران و نجات گران قمی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۷۳

برگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قم

به گزارش جام جم آنلاین،جواد تمسکی با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی و اعزام امدادگران و نجات گران هلال احمر به مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین، در کشور عراق و استقرار در موکب‌های برپا شده در داخل کشور گفت: دوره آموزش تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی با حضور جمعی از امدادگران و نجات گران استان در محل این معاونت برگزار شد. 

 وی افزود: در این دوره سرفصل‌های مهم امدادی همچون خونریزی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، احیای قلبی، ریوی، بیماری‌های عفونی و واگیردار، مدیریت ازدحام مردم، گرمازدگی و گرفتگی عضلانی با حضور ۴ استاد بازآموزی شد. 

تمسکی گفت: امدادگران و نجات گران در این دوره همچنین با دارو‌های اورژانسی، خطرات مین، مواد منفجره و حملات تروریستی، کار با بیسیم، جغرافیای عراق و مسیر‌های پیاده‌روی اربعین به صورت جامع آشنا شدند.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قم افزود: در صورت اعلام نیاز از سوی مراکز متولی پوشش امدادی مراسم اربعین، تا زمان اعزام امدادگران، دوره‌های مشابه برای آنان برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها