باشگاه‌ اندیشه‌ورزان، محلی برای شناسایی استعدادهای نوجوانان گلستان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: فعالیت باشگاه‌های ۱۶ گانه‌ اندیشه‌ورزان، محلی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان استان در حوزه‌های گوناگون و هدایت آنان در مسیر آینده روشن همراه با تخصص و تجربه است.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۴۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان الهه غیناقی روز سه‌شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی گلستان اظهار کرد: این باشگاه‌ها با نظر کارشناسان طراحی و مدل‌های رسیدن نوجوانان به پیشرفت در آن‌ها ارزیابی شده تا خروجی کار پس از دوره زمانی تعیین شده، فراگیری رشته‌ها به صورت تئوری و به‌خصوص عملی و امکان فعالیت حرفه‌ای در آن‌ها باشد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل طراحی این ایده که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، ظرفیت‌سازی برای آینده نوجوانان و شناسایی دقیق و هدفمند استعدادهای آنان است که تمرکز بر اجرای دقیق این طرح می‌تواند بخش عمده‌ای از دغدغه خانواده‌ها در بسترسازی مشاغل فرزندان را برطرف کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: در این طرح، نوجوانان در گام اول از اساتید شاخص، آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند و در گام بعدی پس از رسیدن به تبحر و تخصص لازم، همان آموزش‌ها را به نوجوانان دیگر ارائه می‌کنند و این روند آموزش‌پذیری به صورت زنجیروار ادامه خواهد داشت.

غیناقی گفت: رسانه و تولید محتوا، نقاشی، سفال، عکاسی و پویانمایی، هنرهای نمایشی، سرود، پژوهشگران، قرآن و عترت ، کتاب خوانی، بازی و سرگرمی، داستان نویسی، شعرسرایی، فناوری و رباتیک، مادرانه، قصه‌گویی، باشگاه‌های ۱۶ گانه پیش‌بینی شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان هستند.

وی بیان کرد: هدف اصلی راه‌اندازی این باشگاه‌ها، تمرکز بر اصول و مبانی تربیتی به نوجوانان در مسیر انجام فعالیت‌های موثرتر و در نهایت رشد فکری و تجربی آنان است.

غیناقی اظهارکرد: در مرحله اول اجرای این طرح حدود ۳۰۰ نفر در ۱۶ رشته با محوریت و میزبانی اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای گلستان آموزش می‌بینند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان به فعالیت باشگاه رسانه و تولید محتوای این طرح اشاره کرد و با اشاره به ظرفیت خبرگزاری جمهوری اسلامی در گلستان اظهار امیدواری کرد این رسانه مسوولیت بخشی از آموزش نوجوانان علاقمند به فعالتی خبری را بر عهده گرفته و آنان را به مسیر تبدیل به فعالان رسانه‌های و تولید محتوای این بخش تبدیل کند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی گلستان نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد: فعالیت این باشگاه در بخش رسانه به شناسایی نوجوانان مستعد خبرنگاری و تربیت آنان برای فعالیت در رسانه‌های استان منجر شود.

غلامرضا رجایی گفت: تربیت هر چه بیشتر خبرنگاران حرفه‌ای و فعالیت آنان در رسانه‌های رسمی، به تولید محتوای مطلوب در راستای توسعه گلستان منجر خواهد شد که جای آن در برخی رسانه‌ها خالی است.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در راستای ارتقای اطلاع‌رسانی خدمات و فعالیت‌ها امضا شد.

تولید و پوشش اخبار اختصاصی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کانون برای انتشار در سایت‌های استانی، سراسری و برون مرزی در چارچوب سیاست‌های خبری، برگزاری دوره‌های آموزش خبرنویسی برای مربیان و نوجوانان، همکاری در راه‌اندازی خبرگزاری ویژه کودک و نوجوان و بسترسازی برای آموزش خبرنویسی به مربیان و نوجوانان بدون بار مالی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها