قطع برق در انتظار مشترکان بد مصرف

یزد- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: مشترکین پرمصرف در صورت عدم اصلاح مصرف پس از اخطارهایی که بصورت پیامکی دریافت می کنند، برق آنها قطع خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۰۲
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علی جم در نشست خبری که با موضوع گذر از پیک بار تابستان 1403 برگزار شد، اظهار داشت: مصرف برق کشور تاکنون عدد 77 هزار و 500 را در 20 تیرماه پشت سر گذاشت در حالی که پیک بار سال گذشته 73 هزار و 500 مگاوات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد افزود: با توجه به اعلام هواشناسی برای دو هفته گرم پیش رو این عدد به 79 هزار و 500 مگاوات خواهد رسید.

علی جم با اشاره به  تولید برق نیروگاه‌ها گفت: مجموع ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور، ۱۰۰ درصد فعالیت دارند که این ظرفیت حدود ۶۵ مگاوات است و با این حساب با ۱۴ هزار مگاوات ناترازی مواجه هستیم که باید مدیریت مصرف صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای رفع ناترازی برق، ایجاد نیروگاه‌های جدید است که سهم استان یزد از این بخش ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی است و یک هزار مگاوات آن در حال راه اندازی است که تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: تعداد کل مشترکین استان یزد 787 هزار و 761 مشترک است که 634 هزار و 136 مورد آن مربوط به مشترکین خانگی هستند و بیشترین مشتریان ما را شامل می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: در سال 1402 نزدیک به 6 هزار و 760 کیلووات ساعت فروش برق داشتیم که در طول سال و زمان مصرف عادی، 57 درصد آن در بخش صنعت، 20 درصد در بخش خانگی، 11 درصد کشاورزی، عمومی و اداری 10 درصد و بخش تجاری هم حدود 6 درصد از مصرف برق مشترکین را تشکیل می دهد.

جم افزود: در فصل تابستان و دراوج مصرف 50 درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی است که صرفا به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد به مسئله برق روستایی و چاه‌های کشاورزی استان هم اشاره کرد و گفت: یکهزار و 30 روستا داریم و 4/99 درصد خانوار روستایی از نعمت برق برخوردار هستند، همچنین از دو هزار و 284 چاه کشاورزی موجود 2 هزار و 222 مورد آن برقدار هستند.

علی جم به پیشتازی مشترکان یزدی در طرح پویش با انرژی اشاره کرد و گفت: ۴۵ درصد مشترکان یزدی مشمول جوایز این طرح شدند.

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح مشترکانی که در تابستان امسال به میزان ۱۵ درصد کاهش مصرف داشته باشند، علاوه بر اعمال قبض برق رایگان، از جوایز ارزنده شامل ۳۰۰ دستگاه خودرو داخلی اتوماتیک و بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان کمک هزینه خرید کالا برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در حوزه اداری هم ادارات در ساعات اداری باید 30 درصد مصرف برق خود را بر اساس سال مبنای 1400 کاهش دهند و در ساعات غیر اداری نیز این کاهش را باید به 60 درصد برسانند و از ساعت 11 تا 18 تامین برق ادارات از طریق دیزل انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ادامه داد: مصرف برق ادارات به صورت روزانه پایش و کنترل می‌شود و به اداراتی که مصرف خود را رعایت نکنند در مرحله اول اخطار و در صورت عدم اقدام، برق آنها قطع می‌شود.

وی در خصوص مشترکین پرمصرف گفت: مشترکینی که بیش از دو و نیم برابر الگو مصرف داشته باشند مشترکین پرمصرف و بیش از چهار برابر الگو مصرف مشترکین بد مصرف هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: دو مرتبه به مشترکین بد مصرف پیامک اخطار داده می‌شود و دفعه سوم بدون اعلام قطع برق انجام می‌شود که تاکنون به 450 نفر اخطار در استان یزد صادر شده و یک سری ازمشترکین هم پس از احصاء جدید از امروز پیامک اخطار دریافت خواهند کرد.

جم در ارتباط با تعداد مشترکین بدمصرف استان یزد گفت: از کل 600 هزار مشترک خانگی، تنها 500 مشترک بدمصرف داریم که حدود یک درصد مشترکین را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: مشترکین پرمصرف هم علاوه بر اینکه برق به صورت آزاد محاسبه می‌شود، در صورت عدم اصلاح مصرف پس از اخطارهایی که داده می‌شود، برق آنها قطع خواهد شد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها