فواید وان آب سرد برای روزهای گرم تابستان حتما بخوانید!

امروزه استفاده از وان آب سرد و غوطه ور شدن داخل آن به یکی از کارهای محبوب در بین مردم تبدیل شده است. غوطه ور شدن در آب سرد دارای مزیت های زیادی برای سلامتی است که بسیاری از افراد حوزه سلامت، افراد مشهور، ورزشکاران و مربیان آن را تایید می کنند. اما با وجود اثر بخشی وان آب سرد بر روی سلامت روان، جوان سازی و تسکین التهاب ها، هشدارهایی نیز وجود دارد از جمله قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب سرد که منجر به هیپوترمی شده و باعث کاهش خطرناک دمای بدن می شود.
امروزه استفاده از وان آب سرد و غوطه ور شدن داخل آن به یکی از کارهای محبوب در بین مردم تبدیل شده است. غوطه ور شدن در آب سرد دارای مزیت های زیادی برای سلامتی است که بسیاری از افراد حوزه سلامت، افراد مشهور، ورزشکاران و مربیان آن را تایید می کنند. اما با وجود اثر بخشی وان آب سرد بر روی سلامت روان، جوان سازی و تسکین التهاب ها، هشدارهایی نیز وجود دارد از جمله قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب سرد که منجر به هیپوترمی شده و باعث کاهش خطرناک دمای بدن می شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۷۰۱

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی های تحقیقاتی در مورد درمان با آب سرد، فواید آن و بهترین و ایمن ترین روش ها برای غوطه ور شدن در وان آب سرد بیشتر بدانید. همچنین برای مشاهده مدل های به روز و خرید وان حمام با بهترین قیمت و کیفیت از مرکز معتبر اینجا کلیک کنید.

آب درمانی با آب سرد

تاریخچه آبدرمانی به چند هزار سال پیش بر می گردد امروزه با حمام یخ، دوش گرفتن سریع روزانه و یا شنا کردن در فضای باز از مزیت های آب سرد استفاده می شود. درمان با آب سرد در دمای حدود 15 درجه سانتی گراد انجام می شود. آب درمانی با غوطه ور شدن در آب سرد می تواند به کاهش درد عضلانی، خنک کردن شما پس از ورزش، کمک به سیستم ایمنی و متابولیسم و حتی بهبود خلق و خوی شما کمک کند. اما باید مدت زمان غوطه ور شدن در آب سرد کوتاه باشد تا ضرری برای بدن نداشته باشد.

نحوه آب درمانی با آب سرد

برای اینکه از فواید آب سرد آگاه شوید می توانید با روش های مختلف آن را امتحان کنید.

یکی از این روش ها دوش گرفتن و کاهش تدریجی دمای آب است. با آب گرم شروع کنید و بعد از چند دقیقه به تدریج دما را کاهش دهید. و سپس به یک دوش آب سرد برسید. این روش برای افرادی که تازه شروع به آب درمانی با آب سرد کرده اند ایده آل تر است.

در روش دوم می توانید در وان پر از یخ غوطه ور شوید. در این روش یخ را به آب اضافه کنید تا دمای آن بین 12 الی 15 درجه سانتی گراد برسد و تنها 10 الی 15 دقیقه در زیر آب بمانید. وان آب سرد در روزهای تابستان می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد و از آن لذت ببرید.

فواید وان آب سرد برای روزهای تابستان

درمان با آب سرد مزایای زیادی دارد که توسط علم ثابت شده است. طرفداران این روش معتقدند که درمان با آب سرد می تواند گردش خون شما را بهبود بخشد، خواب شما را عمیق تر کند، سطح انرژی شما را افزایش دهد و التهاب را در بدن کاهش دهد. بیایید تا مزایای استفاده از وان آب سرد را بیشتر بررسی کنیم.

کاهش دردهای عضلانی

طبق مطالعات انجام شده مشخص شده است که ورزشکارانی که برای مدت کوتاهی پس از ورزش در آب سرد غوطه ور می شوند، بعداً درد عضلانی کمتری را تجربه می کنند. همچنین مشخص شده است که دوچرخه سوارانی که جلسات تمرینی شدیدی را پشت سر گذاشته اند، پس از 10 دقیقه غوطه ور شدن در وان آب سرد، درد خود را کاهش دادند، در حالی که ورزشکاران دیگر که از آب سرد استفاده نکردند درد عضلانی بیشتری را تجربه کرده اند.

خنک شدن سریع بدن

از فواید وان آب سرد می توان به کاهش سریع دمای بدن در روز های گرم تابستان اشاره کرد. اگر دمای بدنتان خیلی بالا باشد و به شدت گرم شده اید، غوطه ور شدن در آب سرد خیلی سریع تر نسبت به قرار گرفتن در یک محیط خنک می تواند دمای بدن شما را کاهش دهد. به طوری که دو برابر سریعتر عمل می کند. در این حالت باید تمام بدن خود را در آب سرد غوطه ور سازید نه اینکه فقط مچ دست خود را زیر یک شیر آب سرد بگیرید.

بهبود علائم افسردگی با وان آب سرد

افسردگی یکی از بیماری هایی است که طبق تحقیقات انجام شده آب درمانی با آب سرد می تواند به بهبود علائم آن کمک کند. البته باید گفت آب سرد درمان هیچ بیماری روانی نیست فقط می تواند به بهبود علائم کمک کند. برخی مطالعات موردی نشان داده اند که شنا کردن در آب سرد به کاهش علائم افسردگی و اضطراب در برخی افراد کمک کرده است. در مطالعه دیگری با منبع معتبر، محققان دریافتند که یک برنامه دوش آب سرد کوتاه مدت و دو بار در روز علائم افسردگی را کاهش می دهد. آب سرد باعث ترشح اندروفین در بدن می شود که این ماده حس خوبی را القا می کند، استرس را کاهش می دهد، خلق و خو را بهبود می بخشد در نتیجه افسردگی را کاهش می دهد.

وان آب سرد و تقویت سیستم ایمنی بدن

طبق شواهد به دست آمده قرار گرفتن در آب سرد باعث تحریک تولید گلبول های سفید در خون می شود. گلبول های سفید برای مبارزه با عفونت ها نقش بسیار مهمی در بدن دارند. از طرفی غوطه ور شدن در آب سرد گردش خون لنفاوی را بهبود می بخشد و باعث دفع سموم از بدن می شود. با این اوصاف سیستم ایمنی بدن با قرار گرفتن در معرض آب سرد تقویت می شود که برای سلامتی بسیار مهم است. حتی در برخی مطالعات معتبر نشان داده شده است که قرار گرفتن روزانه در معرض آب سرد، در طی چند هفته یا ماه ایمنی ضد تومور را تقویت می سازد.

کاهش وزن با وان آب سرد

یکی از فواید وان آب سرد افزایش سوخت و ساز بدن و کالری سوزی است که باعث کاهش وزن می شود. به این صورت که بدن در معرض سرما قرار می گیرد و تمام تلاشش را می کند تا خود را گرم نگه دارد به همین دلیل کالری بیشتری می سوزاند تا خود را گرم کند. نیاز است تحقیقات بیشتری در این مورد انجام شود اما طبق مطالعاتی که تاکنون صورت گرفته است نشان می دهد غوطه ور شدن در وان آب سرد سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و به مرور باعث کاهش وزن می شود.

افزایش میزان هوشیاری و انرژی

یکی از دیگر مزایای استفاده از وان آب سرد تحریک سیستم عصبی بدن است. شوکی که هنگام تماس با آب سرد در بدن ایجاد می شود باعث افزایش انرژی بدن و افزایش سطح هوشیاری می شود. در روزهای گرم تابستان که هوا خیلی گرم و طاقت فرسا می شود بدن دچار بی حالی و کسلی می شود. یکی از راه هایی که می توان برای افزایش انرژی انجام داد غوطه ور شدن در وان پر از آب سرد است. حمام آب سرد باعث می شود تند تر و عمیق تر نفس بکشید در نتیجه انرژی شما را افزایش می دهد.

بهبود وضعیت خواب

حمام کردن با آب سرد دمای مرکزی بدن را پایین آورده و شرایط خواب را برای بدن مهیا می سازد. دمای سرد باعث می شود تا کیفیت خواب بهتر شود و در طول شب خواب عمیق تری را تجربه کنید. بهبود کیفیت خواب یکی از فواید وان آب سرد است از این رو پیشنهاد می شود آن را امتحان کنید.

تاثیر آب سرد بر روی پوست و مو

همانطور که می دانید آب گرم باعث از دست رفتن آب بدن می شود و باعث خشکی پوست و مو می شود. در مقابل حمام آب سرد باعث کندی جریان خون شده و در نتیجه پوست و موی درخشان و سالم تری خواهید داشت.

خرید وان حمام برای آبدرمانی با آب سرد و یخ

موارد احتیاطی هنگام استحمام با آب سرد یخی

  • دمای آب را چک کنید تا کمتر از 10 درجه سانتی گراد نباشد. آب خیلی سرد باعث ایجاد شوک می شود.

  • بر وضعیت سلامت خود نظارت داشته باشید و اگر مشکل قلبی و عروقی و فشار خون دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

  • از قرار گرفتن طولانی مدت و ناگهانی در آب یخ خودداری کنید و حتما تدریجی و کوتاه وارد آب شوید.

  • به واکنش های بدنتان نسبت به آب سرد توجه کنید و اگر درد، بی حسی و سوزش شدید در بدن احساس کردید از آب خارج شوید.

تهیه وان حمام آماده و نصب سریع آن از شرکت آیرال

مطالب ذکر شده گویای این واقعیت است که قرار گرفتن در وان آب سرد فواید زیادی دارد و می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. رعایت چند نکته ساده از خطرات احتمالی آن جلوگیری می کند. غوطه ور شدن در آب سرد شوکی در بدن ایجاد می کند که باعث تنفس های عمیق شده و استرس و اضطراب را از ما دور می سازد که در عصر حاضر که بسیار پر استرس هستیم می تواند آرامش بخش باشد. شما میتوانید در کمترین زمان صاحب وان حمام در منزل خود شوید و از مزایای فراوان غوطه ور شدن در آب سرد و گرم بهره مند شوید. پیشنهاد ما استفاده از محصولات به روز و فوق العاده باکیفیت شرکت آیرال است. برای مشاهده وان و جکوزی های به روز و خرید با قیمت درب کارخانه از سایت این شرکت Ayralone.com دیدن کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها