گزارش عملکرد ۳ ساله دولت سیزدهم

رشد جهشی وزارت دفاع در ۳۳ ماه اخیر به روایت امیر آشتیانی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از عملکرد ۳۳ ماهه این وزارتخانه در دولت سیزدهم ارائه کرد.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی در جلسه هیات دولت با ارائه گزارش عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سه سال اخیر، اظهار کرد: وزارت دفاع در اکثر شاخص‌های عملکردی در ۳۳ ماه اخیر رشد جهشی داشته است. ما در میزان تولید تسلیحات و تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و ارائه خدمات با هدف پشتیبانی از نیروهای مسلح در طول این مدت رشد دوبرابری داشته‌ایم.

وی افزود: در میزان صادرات محصولات و خدمات نظامی رشد سه‌برابری داشتیم. در توسعه دیپلماسی دفاعی و ارتقای نقش وزارت دفاع در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عملکرد بسیار قابل‌قبولی داشتیم. تعداد شرکت‌های همکار بخش خصوصی با وزارت دفاع از ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت به ۷ هزار و ۵۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

امیر آشتیانی یادآور شد: در ارزش ریالی حجم همکاری با شرکت‌های خصوصی در تولید محصولات و خدمات دفاعی، شاهد افزایش چهارونیم برابری هستیم که از ۳۲ همت به ۱۴۷ همت رشد پیدا کردیم.

وزیر دفاع گفت: بالغ بر ۶۰ درصد عملکرد تولیدی و خدماتی وزارت دفاع در همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود که به اشتغال و رونق تولید کشور کمک کرده است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های همکار دانش‌بنیان ما از ۸۰۰ شرکت به ۱۳۰۰ شرکت افزایش یافته و رشد سه‌ونیم برابری داشته است. در حجم همکاری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش بسیار صورت گرفته است.

امیر آشتیانی تاکید کرد: وزارت دفاع در اخذ سند مالکیت املاک و اراضی نیروهای مسلح با اخذ تعداد ۲۶ هزار فقره سند مالکیت تک‌برگی به مساحت ۳۰۹ هزار هکتار، رشد نوزده‌برابری داشته است.

وزیر دفاع ادامه داد: اختصاص ۱۰ درصد سهمیه جذب وزارت دفاع در هر سال به نخبگان از جمله کارهایی بوده که دنبال کردیم. در افزایش میانگین حقوق و مزایا برای بازنشستگان نیروهای مسلح رشد دوبرابری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم و میانگین حقوق بازنشستگان بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان شد.

وی یادآور شد: کمک معیشت رزمندگان معسر، سرانه ماهیانه رشد ۵۰.۵ برابری داشته است. تعداد مراکز ارائه خدمات برخط درمان در سطح کشور به خانواده‌های شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح هم رشد سه‌برابری داشته است. ما در کسب رتبه برتر جشنواره‌ها به‌ویژه جشنواره شهید رجایی تقریباً دو سال پیاپی رتبه‌های بالایی داشتیم.

امیر آشتیانی با اشاره به اقدامات وزارت دفاع در عرصه‌ موشکی و فضایی، تاکید کرد: پرتاب موفق موشک ماهواره‌بر سیمرغ، تزریق همزمان سه ماهواره در مدار، پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح، پرتاب موفقیت‌آمیز زیرمداری کاوشگر فضایی سامان، طراحی و ساخت موشک خرمشهر ۴ و ابومهدی، دستیابی به قابلیت نقطه‌زنی محصولات موشکی، ساخت و تحویل‌دهی سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد و سامانه‌های پدافند هوایی مرصاد و آرمان که امکان درگیری همزمان با چند هدف را دارند از اقدامات این وزارتخانه است.

وزیر دفاع افزود: طراحی و ساخت پهپاد راهبردی مهاجر ۱۰، آزمایش پروازی موفق هواپیمای ترابری سیمرغ برای اولین‌بار، آزمایش پروازی موفق جت آموزشی یاسین که مشکل عمده‌ای از بخش آموزشی را حل کرد، تکمیل و بهره‌برداری ناوشکن دنا، توسعه سامانه‌های کشف و شناسایی و مقابله با اهداف ارتفاع پست و موشک‌های کروز، از جمله اقدامات دیگر وزارت دفاع هستند.

وی ادامه داد: واگذاری ۱۴۷۹ هکتار از اراضی مازاد نیروهای مسلح در ۳۱ استان کشور برای ساخت مسکن و ارائه خدمات رایگان درمان به جامعه ۵۷۰ هزار نفری جانبازان معزز تحت پوشش و تسویه بدهی انباشته‌ شده نیروهای مسلح به شرکت‌های آب و برق و گاز و مخابرات، اجرای طرح جهش تولید و صادرات و هدفمندسازی پرداخت کارانه کارکنان وزارت دفاع حسب ارزیابی عملکرد طی دو سال اخیر نیز از دیگر اقدامات این وزارتخانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها