مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

پرداخت ماهيانه 23 ميليارد تومان به توان‌خواهان گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از پرداخت ماهیانه 23 میلیارد تومان به توان‌خواهان استان خبر داد و افزود: استان گلستان 60 هزار نفر مددجو و توان‌خواه دارد.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان از پرداخت ماهیانه 23 میلیارد تومان به توان‌خواهان استان خبر داد و افزود: استان گلستان 60 هزار نفر مددجو و توان‌خواه دارد.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۷۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علیرضا طاهری‌زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل بهزیستی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به نیازمندی‌های مددجویان بهزیستی گلستان از قبیل مسکن و اشتغال در کنار دیگر خدمات از مهمترین وظایف مجموعه بهزیستی استان است.

وی با بیان اینکه ماهیانه 23 میلیارد تومان به 60 هزار نفر مددجوی معلول و توان‌خواه استان گلستان پرداخت می‌شود، ادامه داد: بالغ بر هفت هزار زن سرپرست خانوار دارای معلول و حدود 20 هزار نفر معتاد نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی گلستان پرداخت حق پرستاری را با اولویت خانواده‌های ضایعه نخایی دانست و با تأکید بر اینکه حق پرستاری ویژه معلولان ضایعه نخاعی را 27 میلیون ریال است، افزود: 2 هزار و 300 خانوار معلولیت ضایعه نخایی در استان مشمول کمک‌های بهزیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه رقمی معادل 4. 4 میلیارد تومان برای مناسب‌سازی محیط منزل و جامعه جهت استفاده مددجویان جسمی و حرکتی استان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: حدود 34 میلیارد تومان خدمت‌رسانی برای مراکز ترک اعتیاد داشته‌ایم.

طاهری‌زاده با تأکید بر اینکه 2 هزار و 750 واحد مسکونی در سال 1402 برای توان‌خواهان احداث و تحویل شده است، اضافه کرد: در هفته بهزیستی 166 خانه نیز تحویل مددجویان خواهد شد.

وی از واگذاری زمین رایگان در همه شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان به مددجویان بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: مددجویان که در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند از تسهیلات چهار درصدی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته 4 هزار و 573 مورد شغل خویش‌فرمایی و کارفرمایی برای مددجویان دارای معلولیت ایجاد شده است، گفت: از اول انقلاب تاکنون خدمات بسیار زیادی برای توان‌خواهان بهزیستی استان گلستان شده و این خدمت‌رسانی همچنان تداوم دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها