بارش‌های رگباری وافزایش سرعت باد‌های ۱۲۰روزه سیستان وبلوچستان

هواشناسی باصدور هشدار سطح زرد جوی از بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و افزایش سرعت باد‌های ۱۲۰روزه و افزایش محسوس دما در سیستان وبلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۰۹

بارش‌های رگباری وافزایش سرعت باد‌های ۱۲۰روزه سیستان وبلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین،رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: از فردا به تا جمعه برای نیمه جنوبی استان بویژه شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، راسک، مهرستان، ایرانشهر، دلگان و بمپور رخداد رگبار و رعدوبرق، تندباد‌های شدید لحظه‌ای پیش‌بینی شده است.
ملاشاهی افزود: از سه شنبه تا جمعه وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی استان رخ خواهد داد در این مدت برای زاهدان و مناطق شرقی استان افزایش غبار و باد نسبتاً شدید پیش بینی شده است.
وی افزود: از چهارشنبه تا سه شنبه افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما هوا و ماندگاری هوای گرم در مناطق شمالی، غرب و تا حدودی مرکز و شرق استان پیش بینی شده است.
 ملاشاهی توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شودو از محصولات کشاورزی محافظت شود.
وی افزود: برای شمال استان به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود و از تردد‌های غیر ضرور در فضای باز پرهیز شود، از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت شود.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش محسوس دما از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری شود و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها