5 نوع میز کاربردی و نحوه استفاده از آن ها در خانه

انتخاب میز مناسب برای خانه نه تنها برای شما محیطی کاربردی ایجاد می کند، بلکه برای زیبا کردن آن هم ضروری است. میزهایی که می خرید، باید کاملاً با فضای شما مطابقت داشته و تکمیل کننده دکوراسیون منزلتان باشند. در عین حال، باید نیازهای متفاوت شما را پوشش دهند.
انتخاب میز مناسب برای خانه نه تنها برای شما محیطی کاربردی ایجاد می کند، بلکه برای زیبا کردن آن هم ضروری است. میزهایی که می خرید، باید کاملاً با فضای شما مطابقت داشته و تکمیل کننده دکوراسیون منزلتان باشند. در عین حال، باید نیازهای متفاوت شما را پوشش دهند.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۰۷

 انواع مختلفی از میزها را برای خانه های مدرن پیدا خواهید کرد؛ اما دانستن نحوه انتخاب میز مناسب برای فضای منزل، همیشه آسان نیست. در اینجا، 5 نوع میز مهم و کاربردی را بررسی می ‌کنیم که می‌ توانند به کمک شما برای کامل کردن دکوراسیون خانه‌ تان بیایند و همچنین، نحوه استفاده از آن ها و مزایای منحصربه‌فرد آن ها را شرح می دهیم.

پنج میز مورد استفاده در منازل

هر میز، می تواند منحصراً در یک قسمت خانه شما مورد استفاده قرار گیرد و یا قادر هستید آن را در بخش های مختلف خانه بگذارید. در زیر، میزهای پُرکاربرد در خانه ها و محل قرارگیری و خصوصیات آن ها را بررسی می کنیم:

  1. میز مخصوص صرف غذا: این وسیله، قلب خانه است و با داشتن آن، شما می توانید با خانواده و دوستان برای صرف وعده های غذایی دور هم جمع شوید. این وسیله، عموماً معروف به میز ناهارخوری است و معمولاً در آشپزخانه یا سالن پذیرایی دیده می شود. البته گاهی افراد یک میز کوچکتر برای آشپزخانه و یک میز بزرگتر برای سالن پذیرایی می خرند؛ اولی برای استفاده روزمره توسط اعضای خانواده است و ظاهری ساده دارد و دومی که کمی پر زرق و برق تر و شیک تر است، در زمان آمدن مهمان ها استفاده می شود. لازم است که اندازه و شکل فضای مورد نظر خود را در نظر داشته باشید. اگر جا کم دارید و در عین حال مهمانی های بزرگ با تعداد جمعیت نسبتا زیاد برگزار می کنید، بهتر است به خرید میزهایی فکر کنید که تاشو و تبدیلی هستند. ابعاد صفحه این نوع میزها را با مکانیزم های مخصوص، از طرفین می توانید افزایش دهید تا تعداد بیشتری از اعضای خانواده و دوستانتان دور آن ها جمع شوند. توجه داشته باشید که صندلی های مخصوص این میز هم جای نسبتاً زیادی می گیرند؛ لذا همیشه پیش از خرید آن، فضای خالی برای قرار دادن صندلی ها را هم تخمین بزنید. انواع رایج این میزهای کاربردی، به این ترتیب هستند: مستطیلی، دایره ای و مربعی.
  2. میز اپن و بار: برخی از افرادی جزء نسل جوان هستند، ترجیح می دهند از یک میز بار در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی خود استفاده نمایند. این میز، در حقیقت مکانی را فراهم می کند که دوستانه تر است و بیشتر به درد صرف عصرانه می خورد. ساختار این میز به گونه ای است که در بخش پایین و گاهی بالای صفحه اش، شما تعدادی طبقه یا کشو می بینید. این اجزاء، بهترین جا را برای قرار دادن تنقلات و ظرف پودر نوشیدنی های شما فراهم می کنند. به طور مثال اگر دوستان خود را برای یک دورهمی دعوت کرده اید، می توانید یک بُطری آب خنک بیاورید و پودر فوری شربت پرتقال را از طبقات میز بیرون آورده و یک نوشیدنی عالی برای پذیرایی از آن ها آماده نمایید.
  3. میز کنسول: زیبایی، مقوله ای است که در خانه های مدرن بسیار مورد توجه قرار می گیرد. به این منظور، وسایل مختلفی در خانه قرار می گیرند که امکان نمایش لوازم تزئینی خانه را برای همگان فراهم می کنند. دو مورد از مهم ترین این وسایل را می توانیم ویترین و آینه کنسول بدانیم. داخل طبقه های ویترین و روی صفحه کنسول، لوازم دکوری را می توانید بگذارید تا جذابیت محیط خود را به حد اعلا برسانید. ویترین ها معمولاً از درب های شیشه ای ساخته می شوند و پشت خود آینه دارند تا بازتاب نور محیط را افزایش داده و تصویر لوازم با ارزش دکوری را به خوبی در معرض دید همگان بگذارند.
  4. میز آرایش: میزهای آرایش، یکی از وسایلی هستند که از دیرباز در اتاق ها استفاده می شوند و ظرافت و جذابیت را به محیط هدیه می دهند. در کنار نقش آن ها در زیبایی، از اهمیتشان برای نظم دهی به اتاق شما و کمک کردنشان در زمان آماده شدنتان نباید غافل شویم. وقتی می خواهید بیرون بروید، نیاز دارید که استایل مناسب و چهره ایده آل برای خودتان خلق کنید؛ این کار را میز آرایش مناسب و آینه اش برایتان آسان می کنند. ضمناً در کشوها و طبقه های آن، امکان گذاشتن لوازم ضروری (لباس های تا شده، بُرس و شانه، انواع پودر و کِرِم آرایشی) و لوازم تزئینی (گلدان، مجسمه و شمع دکوراتیو) را دارید.
  5. میز مناسب خیاطی: امروزه، شغل خیاطی را می توانیم یکی از مشاغل پردرآمد و با ساعات کاری نسبتاً منعطف بدانیم. بسیاری از زنان و مردان شاغل به این حرفه، امکان این را دارند که دورکار باشند و در کانون گرم خانواده، به آماده سازی سفارشات مختلف و متعدد مشتری ها مشغول شوند. آن ها باید وسیله استانداردی برای گذاشتن دستگاه های مورد نیاز و لوازم ضروری خود داشته باشند که صفحه جادار و تعدادی کشو و طبقه و کمد دارد. پس بهتر است یک میز چرخ خیاطی عالی انتخاب کنند. این میز، ارگونومی فوق العاده ای دارد و باعث می شود خیاط حین نشستن روی صندلی مخصوص یا در زمانی که ایستاده، برای کار با دستگاه خیاطی یا بُرش و یا آماده کردن الگوها مجبور نشود کمر خود را خیلی خم کند. این خم نشدن کمر، مانع از تغییر شکل و آسیب به مهره های ستون فقرات از جمله مهره های حساس گردن می شود. این موضوع علاوه بر حفظ سلامتی او، از ایجاد هزینه های اضافی برای مراجعه به پزشک و درمان او جلوگیری می کند.

جمع بندی

یک محیط عالی با طراحی داخلی اصولی و جذاب، باعث می شود که آرامش برای شما به ارمغان بیاید و شما بتوانید خاطراتی فوق العاده را با دوستان و خانواده خلق کنید.

اینکه بتوانید بهترین مدل از میزهایی که نام بُردیم را در خانه تان استفاده نمایید، خواسته زیادی نیست. فروشگاه های معتبر زیادی مانند فروشگاه اینترنتی سه گامه هستند که بهترین مدل های محصولات چوبی شامل انواع میز را عرضه می کنند و در پروسه انتخاب صحیح، شما را یاری می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها