نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با رهبر انقلاب دیدار می کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۶۰
به گزارش جام جم آنلاین، جلسه علنی امروز یکشنبه به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.
 
قرار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند، همچنین در نشست امروز مجلس، گزارش کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.
 
در ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس آمده است: مجلس دارای کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون‌های خاص با محدوده وظایف مشخص به‌شرح مذکور در آیین‌نامه داخلی مجلس می‌باشد. تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی، حداقل ۱۹ و حداکثر۲۳ نفر است و تعداد اعضای کمیسیون‌های خاص طبق مواد (۳۹) تا (۴۴) آیین‌نامه داخلی تعیین می‌شود.
 
تبصره ۱- در دوره دهم مجلس هر کمیسیون که به حد نصاب مقرر در این ماده نرسیده است و کمیسیونی که نماینده متقاضی حائز شرایط مازاد بر سقف دارد، هیأت مشترک رؤسای شعب و هیأت رئیسه مجلس تا پانزده روز پس از تصویب نهائی این قانون می‌تواند حداقل و حداکثر تعداد مقرر در این ماده را، حداکثر برای سه کمیسیون و فقط یکبار تعیین و تغییر دهد.
 
تبصره ۲- تعیین مصادیق و تهیه شرح وظایف و اختیارات کمیسیون‌ها با رعایت کلیت آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی توسط هیأت رئیسه مجلس یا هریک از کمیسیون‌ها و یا حداقل پنجاه‌ نفر از نمایندگان پیشنهاد می‌شود و پس از تصویب در جلسه مشترک هیأت رئیسه مجلس، اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی اجراء می‌شود.
 
جلسه مشترک فوق‌الذکر به ریاست رئیس یا یکی از نواب رئیس‌مجلس و با حضور حداقل دوسوم اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات آن با رأی حداقل دوسوم اعضای حاضر معتبر خواهد بود و مصوبات به اطلاع نمایندگان خواهد رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها