جزئیات قابل‌توجه درباره یافا که قلب تل‌ آویو را هدف گرفت

شبکه ۱۲ تلویزیون عبری‌زبان در گزارشی به بررسی اطلاعات جدیدی درباره حمله پهپادی یمن به تل‌آویو، که به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید، پرداخت.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، این گزارش حاکیست که پهپاد یافا از یمن پرواز و از اریتره، سودان و لیبی عبور کرد و سپس با انحراف به طرف شرق دریای مدیترانه در شمال مصر، وارد عمق رژیم صهیونیستی شد.

گزارش افزود که این پهپاد به دلیل حمل یک کلاهک بسیار کوچک، توانست سوخت زیادی برای افزایش برد پرواز حمل کند.

این اطلاعات حاکی از آن است که ارتش آمریکا ۵ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را رصد، اما فقط ۴ فروند از آن‌ها را رهگیری کرد.

این ارتش به رژیم صهیونیستی اطلاع داد پنجمین پهپاد در راه است که با استفاده از سیستم‌های مانیتورینگ ردیابی شد.

همزمان نیرویی هوایی رژیم اشغالگر اقدام به ارزیابی مدت پرواز این پهپاد کرد، اما وقتی زمان مقرر گذشت دچار این اشتباه شد که پهپاد راهش را گم نموده و سقوط کرده است.

این هواپیما در سامانه‌های ردیابی شناسایی و به مدت ۶ دقیقه از اتاق فرماندهی نیروی هوایی تحت نظر قرار گرفت، همزمان یک پهپاد دیگر که از عراق پرواز کرده بود، رصد و رهگیری شد.

در گزارش این شبکه اسرائیلی آمده است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پهپاد یمنی را به عنوان یک هدف غیرخطرناک طبقه‌بندی کرد لذا آژیر خطری به صدا در نیامد.

به اعتراف این رژیم علت این طبقه بندی نادرست، اشتباه انسانی بوده است.

این شبکه خاطرنشان کرد که انصارالله پهپاد را با یک کلاهک کوچک بهینه کرد به این شکل که به جای ۱۸ کیلوگرم که پهپاد‌های این گروه حمل می‌کنند فقط ۵ تا ۷ کیلوگرم مواد منفجره به آن بارگذاری شده بود.

سرتیپ ستاد یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با اعلام مسئولیت انصارالله یمن در این حمله، تاکید کرد که پهپاد یافا رادار گریز است.

از زمانی که انصارالله عملیات خود را علیه اهدافی در رژیم صهیونیستی و کشتی‌های مرتبط با آن در دریای سرخ و باب المندب و خلیج عدن آغاز کرده است، این اولین باری است که رژیم اذعان کرده که تل‌آویو هدف حمله هوایی پهپادی از یمن واقع شده است.

جزئیات قابل‌توجه درباره یافا که قلب تل‌ آویو را هدف گرفت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها