برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز با حضور 85 درصد از سهامداران ؛

شبریز به ازای هر سهم 168 تومان تقسیم خواهد کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1402 با حضور بیش از 85 درصد از سهامداران برگزار شد و بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این مجمع به ازای هر سهم 168 تومان تقسیم خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۶۵۲۸۶
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1402 با حضور بیش از 85 درصد از سهامداران در مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد و بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این مجمع به ازای هر سهم 168 تومان تقسیم خواهد کرد.

photo_2024-07-18_10-58-13

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در ابتدای این جلسه، گزارشی از هیات‌مدیره در رابطه با معرفی شرکت، عملکرد پالایش نفت تبریز در سال 1402، راهبردها برای رشد و ارتقا مجموعه پالایش نفت تبریز، پروژه های در دست اجرا و.... ارائه داد.

غلامرضا باقری دیزج تغییر نرخ تسعیر ارز، کاهش قیمت نفت خام و اورهال یک ماهه این مجموعه را از دلایل کاهش سود پالایش نفت تبریز نسبت به سال مالی قبل دانست.

وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح جامع کاهش نفت کوره و افزایش تولید فرآورده های با ارزش پالایش نفت تبریز را 1700 میلیون یورو معادل 680 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان 20 درصد اعتبار مورد نیاز برای شروع طرح است که 340 میلیون یورو معادل 200  هزار میلیارد ریال است.

مقرر گردید از سود قابل تقسیم به مبلغ 83691 میلیارد ریال( با توجه به الزامات قانونی تبصره ذیل ماده 45 قانون برنامه 5 ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اختصاص 40 درصد سود خالص شرکت های پالایشی به حساب اندوخته سرمایه های مخصوص اجرای طرح های کیفی سازی و توسعه زنجیره پایین دستی) مبلغ 33172 میلیارد ریال معادل 40 درصد سود خالص شرکت به سرفصل سایر اندوخته ها تخصیص و مبلغ 50400 میلیارد ریال ( به ازای هر سهم 1680 ریال) به صورت خالص به عنوان سود سهام با رعایت مفاد اصلاحیه قانون تجارت، بین سهامداران تقسیم و باقی مانده به حساب سود انباشته منتقل شود.

photo_2024-07-18_12-00-12

در بخش بعدی این جلسه طی ارائه‌‌‌ گزارشی از حسابرسی مستقل و بازرسی‌‌‌های قانونی در خصوص صورت‌های مالی، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌‌‌های نقدی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1402 مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. همچنین روزنامه‌‌‌های «جهان صنعت» و «عصر آزادی» به‌‌‌عنوان روزنامه‌‌‌های رسمی شرکت  در این مجمع معرفی شدند.

در این مجمع اعتبار اختصاص یافته برای مسئولیت های اجتماعی نیز با 50 میلیارد ریال افزایش به 150 میلیارد در سال مالی جاری رسید.

در پایان این جلسه نیز در خصوص ترکیب هیئت مدیره حقوقی شرکت رای گیری شد که با تصمیم سهامداران، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت‌ سرمایه گذاری سهام عدالت استان زنجان ، سرمایه‌گذاری هامون سپاهان، خدمات مدیریت هامون سپاهان، بازرگانی و تجارت هامون سپاهان به عنوان اعضاء هیئت مدیره پالایش نفت تبریز انتخاب شدند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها