آماده‌سازی راه‌های استان همدان برای تردد زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آماده سازی راههای استان برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۴۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی گفت: هر ساله در ایام اربعین حسینی جاده های استان همدان پذیرای میلیون ها زائر و دلداده حضرت ابااعبدالله حسین(ع) می باشد و در استان حدود ۲ هزار کیلومتر مسیر منتهی به مرزهای سه گانه کشور وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به آماده سازی راههای استان برای ایام اربعین حسینی، بیان کرد: هم اکنون علاوه بر فعالیت اکیپ های پیمانی افزون بر ۵۰۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین الات راهداری در قالب ۶۰ اکیپ در محورهای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی همدان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا افزون بر ۶۵۰ کیلومتر خط کشی ،۸۲ کیلومتر روکش آسفالت،۴ هزار ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی تعدیل شیب شیروانی،تعمیر و نصب ۶ هزار عدد تابلو و علائم،رفع ۸ نقطه حادثه خیز و… در راههای همدان انجام شده و این روند همچنان بطور ویژه ادامه خواهد داشت.

آهکی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی،ساخت و پاکسازی پارکینگ حاشیه جاده ها،گشت نامحسوس راهداری و پلیس راه،ارتقاء ایمنی تقاطع ها،بروز رسانی روشنایی ها و تابلو وعلائم،هماهنگی افزون بر هزار و ۶۰۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی برای جابه جایی زوار اربعین و… از جمله اقدامات این اداره کل در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها