سازمان ملل میزبان نشست عراق و همسایگانش خواهد بود

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از سازمان ملل متحد به قلم جرارد ازیکو اعلام کرد عراق و همسایگانش روز شنبه به منظور بررسی طرح مورد حمایت سازمان ملل متحد برای بازسازی این کشور جنگ زده
کد خبر: ۱۴۶۴۸۱
و درگیر ناآرامی های فرقه ای با قدرت های بزرگ و کشورهای کمک کننده در سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو می کنند.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و نوری مالکی نخست وزیر عراق به طور مشترک ریاست این نشست را به عهده خواهند داشت.
در این نشست چگونگی تقویت حضور سازمان ملل متحد در عراق بررسی و طرح 5 ساله مورد حمایت این سازمان برای برقراری ثبات سیاسی ، اقتصادی و امنیتی در این کشور ارزیابی خواهد شد.
حدود 20 کشور از جمله 5 عضو دائم شورای امنیت: انگلیس ، چین ، فرانسه ، روسیه و امریکا و 8 کشور همسایه عراق ، بحرین ، مصر ، ایران ، اردن ، کویت ، عربستان سعودی ، سوریه و ترکیه حضور خواهند داشت.
شرکت کنندگان در این نشست چالش ها و فرصت ها را در اجرای قطعنامه 1770 شورای امنیت سازمان ملل متحد که ماه گذشته تصویب شد از جمله حمایت از تلاش های دولت عراق را برای سرکوب ناآرامی های فرقه ای از طریق گفتگوی سیاسی فراگیر و اشتی ملی بررسی می کنند.
در این قطعنامه مدت ماموریت امدادرسانی سازمان ملل متحد در عراق تا یک سال تمدید و بر حمایت از دولت عراق و کمک به ان در پاره ای از مسائل مختلف تاکید شده است.
لین پاسکو معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی دیروز گفت: این نشست باید فرصت مهمی برای تبادل دیدگاهها و حل مشکلات عراق باشد.
مقامات سازمان ملل متحد نیز اعلام کردند مالکی و نمایندگان کشورهای همسایه عراق روز شنبه همچنین بهترین روش ها را برای تقویت گفتگوها و همکاری های منطقه ای بررسی خواهند کرد.
در این نشست ، نمایندگان کانادا ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، اتحادیه اروپا ، کمیسیون اروپا ، اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی نیز حضور خواهند داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها