علیه اختلال در یادگیری

وضعیت کیفیت در نظام آموزشی و البته میزان یادگیری دانش‌آموزان حالا بیش از هر زمان دیگری به چالش مهم نظام آموزشی بدل شده است. اتفاقی که البته معلول‌های بسیاری دارد و از کاهش سرانه فضای آموزشی گرفته تا کیفیت پایین مدارس دولتی و البته کمبود معلم در آن تاثیر دارند.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۲۷
 
دراین میان فراگیری کرونا هم به نوعی میخ آخر بر تابوت این وضعیت بود و بسیاری از دانش‌آموزان همچنان با پیامدهای دوری از فضای آموزشی آن دوران دست و پنجه نرم می‌کنند. 

درصد اختلال در یادگیری
دبیر ستاد توسعه‌علوم‌ و فناوری‌های شناختی کشور اعلام‌ کرده‌ طبق آخرین آمار قریب۲۰درصد دانش‌آموزان کشور دچار اختلال یادگیری هستند.

علوم شناختی چیست؟
حوزه علوم‌شناختی یک رشته کاملا بین‌رشته‌ای تلقی می‌شود. حوزه‌های بین‌رشته‌ای فرصتی برای خلق محصولات و خدمات تکرارناپذیر فراهم می‌کند.

نیاز به مداخله زودهنگام
بخش قابل‌توجهی از۲۰درصد دانش‌آموزان دچاراختلال دریادگیری درمحدوده زیر هفت سال هستند و با مداخله زودهنگام این نرخ به‌طور معنا‌داری کاهش پیدا می‌کند. 

دروازه جرم
دانش‌آموزی که دچار اختلال یادگیری شود در سایر کارکردهای شناختی هم دچار اختلال می‌شود، بسیاری از افرادی که مرتکب جرم و بزه می‌شوند در زمان دانش‌آموزی دچار اختلالات شناختی بودند. 

علوم شناختی فناوری است
علوم و فناوری شناختی در حوزه چهار فناوری همگرا شناخته می‌شود. چهار فناوری که در کنار هم آینده بشر را متحول می‌کنند. این حوزه در دو دهه اخیر در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها