امام جمعه تبریز: سهم مالیات در هزینه کرد طرح های عمرانی اعلام شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه در سال های اخیر رفتارهای مالیاتی تغییر یافته و شفاف سازی های لازم در این زمینه صورت گرفته است، گفت: نیاز است مدیران دستگاه ها، شهرداران و استانداران در اجرا و افتتاح طرح های عمرانی، سهم مالیات دریافتی در هزینه کردها را به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند پولی که از آنها به عنوان مالیات گرفته شده کجا هزینه شده است.
کد خبر: ۱۴۶۴۴۴۵
نویسنده وحیده حاجی محمدیاری

دنیای اقتصاد-تبریز: حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در دیدار مدیران مالیاتی آذربایجان شرقی با وی با بیان اینکه دریافت مالیات موجب قوام کشور می‌شود، اظهارکرد: اخذ مالیات در تمام دنیا مرسوم است و درامدهای مالیاتی از سوی دولت ها برای ارایه خدمات به مردم هزینه می شود.

وی اظهار کرد: اخذ مالیات کار دشواری است و اغلب افرادی که مالیات می دهند به نوعی نارضایتی دارند و گله مند هستند اما کارمندان امور مالیاتی می توانند با تغییر رفتار و برخورد مناسب با مودیان، این ناراحتی و گله مندی را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: سمت و عنوان در ادارات، نوعی وظیفه شرعی است و اگر این دیدگاه در بین کارمندان و کارکنان حاکم شود تخلفات از بین می رود در غیر این صورت است که تخلفات بالا رفته و نارضایتی ها بیشتر می شود.

حجت الاسلام مطهری اصل گفت: کارمندان می توانند با برخورد مناسب، رضایتمندی نسبی را بالا ببرند تا افرادی که مالیات می دهند با روی خوش ادارات مالیاتی را ترک کنند و این تغییر باید از درون آغاز شود.

وی، بر رعایت اصل عدالت در اخذ مالیات تاکید کرد و افزود: همه دریافتی ها و بخشودگی ها باید طبق قانون باشد زیرا فردی که مامور وصول مالیات است در برابر تمام ایرانیان باید پاسخگو باشد و در این مورد نباید دچار تبعیض شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تشریح عملکرد این اداره کل، اظهار کرد: ۱۲۰ شرکت کاغذی در ارتباط با فرار مالیاتی در استان شناسایی شده و سهم تنها یک نفر حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.

عیسی اورج‌زاده ادامه داد: تاکنون هشت هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال از این محل وصول مالیاتی شده که در راستای اجرای عدالت مالیاتی صورت گرفته و به جای فشار بر مودیانی که مالیات می دهند شناسایی فراریان مالیاتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با افزایش چشمگیر بخشودگی های مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۶ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال بخشودگی مالیاتی داشتیم که نقش مهمی در مراجعه مودیان و تسلیم اظهارنامه های مالیاتی داشته است.

وی درصد و میزان دریافت مالیات از کارمندان در استان را بیشتر از اصناف و مشاغل عنوان کرد و افزود: ۱۵ درصد سهم مالیاتی استان از کارمندان و ۱۲ درصد از مشاغل و اصناف اخذ می شود.

۱۶ تا ۲۲ تیرماه به عنوان هفته مالیات در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها