انتخابات و ایرانیان خارج از کشور

حماسه حضور هموطنان غیور کشورمان در انتخابات ریاست‌جمهوری، برگ زرین دیگری را در کارنامه پرفروغ ایران اسلامی ثبت کرد.
کد خبر: ۱۴۶۳۷۷۵
نویسنده محمدمهدی ایمانی‌پور / رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 
از هر زاویه که به این حماسه دشمن‌شکن و فرصت‌ساز بنگریم، نقش زنان و مردان غیرتمندی که در آن سوی مرزها، با وجود انواع تبلیغات رسانه‌های غربی و شبکه‌های معاند ضدانقلاب پای صندوق رأی آمده و با جوهر رأی سرانگشتان خود، جوهره و اصالت خویش را در مقابل دیدگان بدخواهان این مرز و بوم هویدا ساختند، ستودنی است. در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست این‌که در آن سوی مرزها، به‌خصوص در کشورهای غربی، حضور پای صندوق رأی به‌صورت توأمان، هم «بصیرت» می‌خواهد و هم «هزینه» دارد. در تصاویر ویدئویی منتشرشده از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، همگان مشاهده کردند که چگونه منافقین، سلطنت‌طلبان و دیگر جریاناتی که به وطن پشت کرده و علیه خاک و ملت خود اعلام جنگ کرده‌اند، با رکیک‌ترین الفاظ و بدترین اهانت‌ها به شرکت‌کنندگان در انتخابات تاخته و حتی آنها را تهدید می‌کردند. هدف جریان ضدانقلاب، کاسته‌شدن از مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور پای صندوق رأی و هزینه‌سازی مضاعف برای حضور آنها در نمایندگی‌های محل اخذ رأی (از جمله سفارتخانه‌ها و دیگر مراکز تعیین‌شده‌) بود. با این حال مشارکت هموطنان مقیم خارج از کشور در دور دوم انتخابات، نسبت به دور اول ۲۰‌درصد افزایش یافت. به‌راستی چگونه می‌توان چنین تعهد و غیرتی را توصیف کرد؟

دوم این‌که دیاسپورای ایرانی (جوامع و گروه‌های ایرانی مقیم خارج از کشور) در نگاه مسئولان ارشد نظام و همکارانم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور یک «فرصت» هستند و موجودیت آنها در پیوند با ایران عزیز و تمدن و فرهنگ اصیل‌مان تعریف می‌شود. ایرانیانی که در هر نقطه‌ای از دنیا، برای اعتقاد، ارزش‌ها، خطوط قرمز و اصول تمدنی و سرزمینی خود هزینه داده و سخیف‌ترین برخوردها و تهدیدات ممکن نیز، آنها را از این اصول باز نمی‌دارد. یکی از الطاف برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، اثبات عینی این مسأله بود. جریان ضد‌انقلاب که پس ازاغتشاشات سال۱۴۰۱در‌صدد اضمحلال جامعه ایرانی خارج از کشور و تبدیل آن به یک ابزار تقابل با نظام و ملت ما بود، در نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری که در آن سوی مرزهای ایران عزیز برگزار می‌شد، ناکام ماند. بدون شک ایرانیانی که در داخل وخارج از کشور پای صندوق رأی رفته و تحت تاثیر بازی تبلیغاتی دشمنان و حتی تهدیدات آن قرار نگرفتند، در تحقق این پیروزی و آثار و تبعات با برکت آن برای ایران اسلامی سهیم هستند.

نکته سوم، معطوف به آمادگی و عزم نهادهای مسئول کشورمان، از‌جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیگیری مطالبات ایرانیان خارج از کشور است.بارهاعنوان شده است که هرایرانی ساکن خارج ازکشور،حکم یک سفیر فرهنگی رابرای کشور عزیزمان داردوکردار،رفتار،موفقیت شخصی واجتماعی آن مترادف بانام ایران سربلنداست.قطعا یکی از مهم‌ترین جوامع هدف دشمنان در عرصه جنگ شناختی، ایرانیانی هستند که بنا به‌هر دلیل و انگیزه‌ای از کشور دور هستند. این هموطنان عزیز، متعلق به ایران و ایران نیز متعلق به آنهاست. حماسه‌سازی تحسین‌برانگیز ایرانیان خارج ازکشور درانتخابات اخیر،قطعا مسئولیت همه نهادهای مربوطه رادر‌خصوص حمایت ازاین هموطنان دربرابر انواع تهدیدات سخت ونرم، دوچندان می‌سازد. براین تعهد قطعا پایبند خواهیم بود... .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها