مدیر کل اقتصادی گلستان

كسب رتبه چهارم گلستان در صدور شناسه یكتا

روح اله صلبی گفت: استان گلستان در مدت‌زمان کوتاهی در صدور شناسه یکتا، از رتبه ۳۱ به رتبه چهارم رسیده و جزو استان‌های نخست کشور در بحث صدور این مجوز الکترونیکی است.
روح اله صلبی گفت: استان گلستان در مدت‌زمان کوتاهی در صدور شناسه یکتا، از رتبه ۳۱ به رتبه چهارم رسیده و جزو استان‌های نخست کشور در بحث صدور این مجوز الکترونیکی است.
کد خبر: ۱۴۶۳۶۸۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان روح ‌اله صلبی  گفت : صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها به‌عنوان یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم در راستای بهبود فرایند کسب‌وکارها از سال ۱۴۰۰ به بعد آغاز شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: شفاف ‌سازی فعالیت‌ها، کاهش هزینه و زمان و شناسائی قوانین مخل سرمایه‌گذاری از مزایای اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزها است.

وی همچنین تصریح کرد: همه مجوزها بر اساس طرح تسهیل شروع کسب‌وکار، یا ثبت محور هستند که تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت صادر می‌شوند مانند حوزه مشاغل خانگی که در استان گلستان بیشترین مجوزهای آن را بانوان دارند؛ و یا تایید محور هستند که احتیاج به استعلام‌های  بین دستگاهی دارند.

صلبی عنوان کرد: در استان گلستان در تبدیل شناسه‌های قدیمی به شناسه یکتا، ۱۶۲ هزار و ۴۹۲ درخواست ثبت شده است که از این تعداد، به ۱۲۴ هزار و ۹۰۵ مورد، مجوز صادر شده که ۷۹ هزار و ۹۱۸ آن به شناسه یکتا تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی و تخفیفات مالیاتی تنها شامل اصنافی که دارای شناسه یکتا باشند می‌شود و برای تمامی مجوزهای گذشته نیز باید شناسه یکتا صادر شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان تصریح کرد: با اقدامات انجام‌شده، استان گلستان در مدت‌زمان کوتاهی در صدور شناسه یکتا، از رتبه ۳۱ به رتبه چهارم رسیده و جزو استان‌های نخست کشور در صدور این شناسه الکترونیکی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها