خبرگزاری العالم اعلام کرد:

تبریک مقامات کشورهای مختلف به رییس‌جمهور منتخب ملت ایران

به‌دنبال پیروزی مسعود پزشکیان با اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، مقامات کشور‌های مختلف با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای، پیروزی وی را تبریک گفتند.
کد خبر: ۱۴۶۳۶۳۲

به گزارش جام‌جم‌آنلاین ازالعالم، به‌دنبال پیروزی مسعود پزشکیان با اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، مقامات کشور‌های مختلف با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای، پیروزی وی را تبریک گفتند.

همچنین رئیس مجلس ملی پاکستان پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

سردار ایاز صادق، صبح شنبه طی پیامی با تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است.

رئیس مجلس ملی پاکستان اظهار کرد پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است.

وی با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

تبریک ونزوئلا به ملت ایران

ونزوئلا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و اعلام کرد، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است.

ایوان گیل، وزیرخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به  مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌کند.

وزیرخارجه ونزوئلا در این بیانیه افزود: ونزوئلا معتقد است تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار است.

 امیدواریم روابط ایران و پاکستان در دوره پزشکیان قوی‌تر شود

رئیس جمهور پاکستان پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود.

بنابر اعلام روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد، آصف علی زرداری طی پیامی خطاب به مسعود پزشکیان عنوان کرد: از صمیم قلب انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک می‌گویم.

زرداری تاکید کرد که نگاهی رو به جلو به همکاری با منتخب ملت ایران برای صلح و شکوفایی در منطقه دارد.

بنابر اعلام محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن، ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار ۱۵۷ نفر در انتخابات شرکت کردند.

مسعود پزشکیان، با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای پیروز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.

سعید جلیلی دیگر نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار ۱۷۹ رأی کسب کرد.

میزان مشارکت در انتخابات ۴۹ و ۸ درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها