۶۲۰ بیمار ناشی از توفان شدید و گرد و غبار در منطقه سیستان و بلوچستان

توفان شدید و گرد و غبار در منطقه سیستان ۶۲۰ بیمار و مصدوم راهی اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی این منطقه کرد.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۷۲

به گزارش جام جم آنلاین،سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل  گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲۰ بیمار و مصدوم به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی زابل مراجعه کردند.
محمد خلیلی افزود: با توجه به وضعیت بیماران ، ۲۵ نفر از این تعداد بیمار در بیمارستان بستری شدند و ۵۹۵ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه زابل ادامه داد: از این تعداد بیماران ۲۱۷ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۲۷۶ نفر مشکل تنفسی، ۱۱۱ نفر مشکل چشمی و ۱۶ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تندباد ۱۱۵ کیلومتری بامداد روز گذشته زابل را در نوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.
وی اظهار کرد: در شهرستان زهک نیز بیشینه وزش باد به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و باعث کاهش دید افقی تا عمق ۸۰۰ متر شد.
وی افزود: تا فردا با تشدید جریانات شمالی در شمال استان وزش باد شدید و گردخاک در برخی نقاط طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش بینی شده است و پنجشنبه قدری از شدت وزش باد کاسته شده مجددا از جمعه سرعت باد افزایش می‌یابد.

حیدری افزود: در این مدت در در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی شده و از امروز تا پایان هفته با افزایش شدت وزش باد دریای عمان مواج ومتلاطم پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات را در نظر بگیرند همچنین از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

استمرار وضعیت جوی و وزش باد و طوفان در منطقه شمال سیستان و بلوچستان منجر شد تا بنابر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان،، امروز فعالیت تمامی ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان بجز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان با دوساعت تأخیر آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها