خبر حرکت توفان حاره و گرمسیری «آشوبا» به سمت سواحل جنوبی ایران به ویژه چابهار در حال حاضر نگاه ها را به این شهر ساحلی دوخته است و مدیریت بحران در این استان را به حالت آماده باش درآورده است.
کد خبر: ۸۰۶۷۲۶
آماده باش برای مقابله با آشوبا

با پخش اطلاعیه توفان آشوبا طی چند روز گذشته باری دیگر موجی از نگرانی در میان مردمان جنوب به ویژه صیادان به راه افتاد چرا که مردم زخم خورده توفانی سخت بودند.

از روز گذشته حال و هوای عجیبی در شهر چابهار بر قرار است و هر شخصی به نوعی تلاش می کند تا همکاری و همراهی خوبی را با نیروهای امدادی داشته باشد تا میزان خسارت توفان در این مناطق به کمترین میزان خود برسد و در اولویت نخست جان مردم حفظ شود.

با پیش بینی این اتفاق اطلاعیه فوری از سوی ستاد بحران سیستان و بلوچستان منتشر شد که ضمن تاکید بر همکاری نزدیک مردم، بر تخلیه سواحل و تعطیلی صید و صیادی نیز اشاره شده بود.

امواج 4 متری در چابهار

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: مطابق پیش بینی های صورت گرفته اکنون ارتفاع موج در چابهار به سبب توفان آشوبا که با سرعت ۸۰ کیلومتر چابهار را تحت تاثیر قرار داده به حدود چهار متر رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است: توفان آشوبا اکنون در موقعیت جغرافیایی ۶۱ درجه شرقی و ۲۱،۲ درجه شمالی در فاصله ۵۰۰ کیلومتری چابهار جریان دارد و هسته مرکزی آن با سرعت ۱۴ کیلومتر بر ساعت به سمت کشور عمان در حرکت است.

این اطلاعیه می افزاید: یش بینی می شود که امواج تحت تاثیر این توفان همچنان با این میزان ارتفاع به ساحل نزدیک بشوند که باید چاره اندیشی کرد.

۵۰ تیم امدادی در چابهار آماده باش هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفتگو با مهر گفت: ۵۰ تیم امدادی ۳۳ نفره اکنون در شهرستان های چابهار و کنارک آماده مقابله با حوادث و خسارات احتمالی آشوبا هستند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته اکنون ارتفاع موج در چابهار به سبب توفان آشوبا که با سرعت ۸۰ کیلومتر چابهار را تحت تاثیر قرار داده به حدود چهار متر رسیده است.
رسول راشکی بیان کرد: همچنین مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته دو شهر نیکشهر و سرباز بعنوان مراکز پشتیبان و جامع برای امداد رسانی به حوادث احتمالی شهرهای ساحلی در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: اکنون کلیه تمهیدات لازم و اقلام مورد نیاز از جمله چادر امدادی، کنسروجات، پتو و موکت برای مناطق در معرض خطر تامین شده و جای هیچ نگرانی نیست.

راشکی تاکید کرد: تیم های امدادی مستقر در محل نیز همچنین مکانی امن را برای ایجاد اردوگاه اضطراری در صورت تخلیه شهر در مواقع خطر، در نظر گرفته اند.

وی افزود: همچنین بالگرد جمعیت هلال احمر نیز به طور کامل آمادگی ارائه خدمات به مناطق احتمالی حادثه دیده را دارد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای مقابله با این توفان در چابهار اندیشیده شده است و جای هیچ نگرانی ندارد.

غلامرضا اربابی افزود: تیم های مختلفی توسط هلال احمر، اورژانس، بسیج، وزارت نیرو، شیلات و بنادر و کشتیرانی در چابهار فعال شدند که درصدد مدیریت بحران های ایجاد شده هستند.

وی بیان کرد: از تمام لنج داران و صاحبان شناورهای منطقه چابهار و کنارک خواسته شده است، لنج ها و شناورهای خود را به مناطق امن تر انتقال دهند.

اربابی با اشاره به اینکه از روز گذشته مجوزی برای ورود شناورها به دریا داده نشده، افزود: به شناورهایی که در دریا حضور دارند توصیه کرده ایم در مدت زمان باقی مانده به ساحل و مناطق امن باز گردند.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان افزود: همچنین به مدیریت های بنادر و اسکله های ۱۱ گانه شهرستان های جنوب استان توصیه های لازم ایمنی و امدادی انجام شده و تقریبا آمادگی ۱۰۰ درصدی برای مقابله با توفان احتمالی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
۰
۰
میگن طوفان منحرف شده درسته؟

نیازمندی ها